قرارداد قطار شهری اهواز با شرکت کیسون فسخ شد
قرارداد قطار شهری اهواز با شرکت کیسون فسخ شد

موسی شاعری شهردار اهواز، طی نامه‌ای قرارداد شرکت کیسون، پیمانکار احداث خط یک قطار شهری اهواز را فسخ کرد.

شهردار اهواز روز سه‌شنبه با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش به همراه تصویر نامه فسخ قرارداد این پیمانکار، اعلام کرد: با همراهی همه ارکان مدیریت شهری و استاندار خوزستان این تصمیم بزرگ اجرایی شد و جزییات آن را به زودی منتشر می‌کنیم.

در نامه شاعری خطاب به شرکت کیسون آمده است: با توجه به اخطارهای مکرر قبلی و با استناد به بندهای ماده ۲ فصل ۱۵ شرایط عمومی پیمان(فیدیک) منضم به قرارداد، فسخ قرارداد اعلام می‌شود.

در ادامه این نامه آمده است: با رعایت مدت مقرر درفصل یاد شده نسبت به تحویل همه ادوات، ماشین آلات، و تاسیسات و مصالح انبارها و کارگاه ها و اسناد و مدارک پیمانکار و سایر اسناد و مدارک طراحی که توسط پیمانکار یا برای او تهیه شده و متعلق به پروژه است را به مشاور کارفرما تحویل و کارگاه را تخلیه نماید.

پروژه متروی اهواز از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز شروع می‌شود و پس از عبور از میدان‌های اصلی شهر، در منطقه بقایی در جنوب غرب اهواز به انتهای مسیر خود می‌رسد. طول این مسیر بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور ۲۳ کیلومتر و شامل ۲۴ ایستگاه است. اجرای این پروژه در ۲ گام تعریف شده و گام نخست آن از فرودگاه تا مصلا با ۶ ایستگاه تعیین شده است.

خط ۲ قطار شهری اهواز نیز با ۲۰ کیلومتر طول و ۲۱ ایستگاه از شمال منطقه کیانپارس تا جنوب شرق اهواز (دانشگاه نفت) امتداد می یابد. کلیات این خط در سال ۱۳۸۸ در شورای عالی ترافیک تصویب و گام مطالعات آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است اما با تاخیر طولانی در خط یک این پروژه، معلوم نیست شهروندان تا چند سال دیگر باید منتظر باشند تا خط دوم مترو اهواز هم به بهره برداری برسد.

عملیات اجرایی مترو اهواز بهمن سال ۸۵ آغاز شد اما پیشرفت این پروژه کمتر از ۲۷ درصد اعلام شده است.

منبع: ایرنا