برای نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم در استان بعد از ۱۷ خردادماه تصمیم گیری می شود/ نظر اولیا جلب می شود، نگران نباشند/ آمادگی کامل حوزه های امتحانی برای برگزاری امتحانات پایه ی دوازدهم/ضرورت استفاده از ماسک برای دانش آموزان پایه ی دوازدهم در جلسه ی امتحان
برای نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم در استان بعد از ۱۷ خردادماه تصمیم گیری می شود/ نظر اولیا جلب می شود، نگران نباشند/ آمادگی کامل حوزه های امتحانی برای برگزاری امتحانات پایه ی دوازدهم/ضرورت استفاده از ماسک برای دانش آموزان پایه ی دوازدهم در جلسه ی امتحان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اولیا در خصوص نحوه ی برگزاری امتحانات پایه ی نهم نگران نباشند با دید مثبت مسئولین و استاندار تصمیم گیری در این رابطه در ستاد مبارزه با کرونا قطعا به سمت نظر اولیا خواهد رفت.

به گزارش کاوش، کوروش مودت شامگاه شنبه ( 10 خردادماه) در برنامه ی تلویزیونی استانی ” سلامت خونه” در رابطه با شیوه ی برگزاری امتحانات پایه ی نهم اظهار کرد: امتحانات پایه نهم در کل کشور حضوری برگزار می شود اما خوزستان به دیل اینکه شرایط خاصی دارد و در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا است در ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیم بر این شد تا امتحانات این پایه به صورت غیرحضوری برگزار شود.

وی افزود: مستندات را به وزارت آمورزش و پرورش ارسال کردیم که نامه ی آقای کمرئی معاون آموزش متوسطه ی وزیر آموزش و پرورش به دست ما رسید و اعلام شد تا روز 17 خردادماه هیچگونه امتحانی در پایه ی نهم برگزار نشود و بعد از این تاریخ هم برای نحوه ی برگزاری امتحانات این پایه در ستاد استانی مقابله با کرونا و باتوجه به نظر شورای آموزش و پرورش خوزستان تصمیم گیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: همان طور که والدین نگران سلامتی فرزندانشان هستند برای ما هم حفظ جان و سلامت دانش اموزان و همکاران مهم است و نظر و رضایت اولیا در این تصمیم گیری جلب می شود و در نهایت تصمیم خوبی که به صلاح دانش آموزان باشد اتخاذ می شود.

مودت ادامه داد: به وزارتخانه چند راهکار پیشنهاد دادیم از جمله اینکه تا امتحانات این پایه براساس نمرات نوبت اول یا عملکرد دانش آموزان در دوره ی تحصیل در شبکه شاد باشد و یا بصورت آنلاین برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: پایه ی نهم اهمیت بسیاری در دوران تحصیل دانش آموزان دارد زیرا در هدایت تحصیلی آن ها موثر است همچنین 50 درصد نمرات پایه ی نهم برای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی تاثیر دارد برای همین برخی اولیا مایل هستند که امتحانات این پایه به صورت حضوری برگزار شود که در این صورت این شرایط را برای آن ها فراهم خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش در زمان کرونا چابک عمل کرد و از روز سوم شیوع کرونا در کشور آموزش در صداوسیما را آغاز کرد و کمتر از یک ماه شبکه ی شاد را راه اندازی کرد البته در اوایل این شبکه با چالش هایی مواجه بود اما بعد رفع شد.

80 درصد دانش اموزان خوزستانی به شبکه ی شاد پیوسته اند

مودت با بیان اینکه حدود 80 درصد دانش آموزان استان به شبکه ی شاد پیوسته اند، اضافه کرد: شبکه ی شاد تحول شگرف و نوینی در نوع آموزش در سراسر کشور بود که در شرایط کرونا ابداع شد و بعد از این شرایط هم می توانیم از آن استفاده کنیم.

وجود 70 هزار دانش آموز پایه ی نهم در خوزستان/ حساسیت بالای پایه ی نهم

وی خاطرنشان کرد: 70 هزار دانش آموز پایه ی نهم در خوزستان وجود دارد بنابراین این پایه هم به لحاظ جمعیت دانش آموزی و هم به دلیل اهمیت تحصیلی این پایه حساسیت بالایی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: اولیا در خصوص نحوه ی برگزاری امتحانات پایه ی نهم نگران نباشند با دید مثبت مسئولین و استاندار تصمیم گیری در این رابطه در ستاد مبارزه با کرونا قطعا به سمت نظر اولیا خواهد رفت.

40 هزار دانش آموز پایه ی دوازدهم در استان وجود دارد

مودت با اشاره به اینکه 40 هزار دانش آموز پایه ی دوازدهم در استان وجود دارد، اذعان کرد: امتحانات پایه ی دوازدهم در سراسر کشور حضوری برگزار می شود زیرا اهمیت زیادی در کنکور دارد ما هم در استان با اتخاذ تدابیر و رعایت شیوه نامه های بهداشتی به همین صورت برگزار می کنیم. استاندار به تمامی فرمانداران ابلاغ کرده تمام پروتکل های بهداشتی مانند ضدعفونی حوزه های امتحانی برای برگزاری امتحانات این پایه رعایت شود.
تخصیص 6 میلیارد تومان سرانه ی بهداشتی برای خوزستان

وی ضمن عنوان اینکه تیم های بازرسی در استان قرار دادیم، یادآور شد: از اسفند 98 تا کنون 6 میلیارد تومان سرانه ی بهداشتی از وزارت به استان تخصیص پیدا کرده که در سه نوبت پرداخت شد که اخرین پرداخت آن هفته ی گذشته بود.

ضرورت استفاده از ماسک برای دانش آموزان پایه ی دوازدهم در جلسه ی امتحان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: تدابیر لازم برای برگزاری امتحانات پایه ی دوازدهم اندیشیده شد از جمله اینکه دانش آموزان، مراقبین امتحانی و همکران ما باید با ماسک در جلسه ی امتحان حضور پیدا کنند همچنین فاصله ی 1.5 متری برای آن ها لحاظ شده همچنین دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای تب سنجی دانش آموزان در بدو ورود به سالن های حوزه های امتحانی اعلام آمادگی کرده است.

مودت با بیان اینکه در کلیه ی حوزه های امتحانی شرایط برگزاری امتحانات حضوری پایه دوازدهم به طور کامل فراهم است و این مراکز ضدعفونی می شوند، افزود: سال گذشته 360 حوزه ی امتحانی داشتیم که امسال به حدود 500 حوزه افزایش یافته تا فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

اولیا تخلفات شهریه ای را گزارش دهند

وی اذعان کرد: اولیا تخلفات در زمینه ی اخذ شهریه را به سامانه ی آموزش و پرورش که برای شکایت مردمی اولیای دانش آموزان راه اندازی شده اطلاع دهند، قطعا ما در این زمینه پیگیر و پاسخگو هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: مدارس باید تنها شهریه ی ثابت و مصوب را از اولیا اخذ کنند اما در صورت اخذ هزینه ی شهریه ی کلاس های فوق العاده باید آن مبلغ برای سال تحصیلی آینده لحاظ شود.

مودت مجددا تاکید کرد: اگر می خواستیم امتحانات پایه ی نهم به صورت حضوری در استان برگزار شود همزمان با سراسر کشور این کار را انجام می دادیم پس اولیا در این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی ادامه داد: در راستای کمک به دانش آموزان مناطق محروم استان جهت استفاده ی آن ها از آموزش مجازی سه هزار تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم تصویب شد که بزودی در مرحله ی اول 2200 تبلت تامین می شود، همچنین ۲۵۰ تبلت نیز توسط خیرین تهیه شده است.