آموزش را فراموش کرده ایم؛ کرونا یک انگ شده است
آموزش را فراموش کرده ایم؛ کرونا یک انگ شده است

باید به مردم بگوییم که کرونا هست و برای ادامه زندگی ناچار هستیم که با آن بسازیم و با آن زندگی کنیم.

با افزایش آمار مبتلایان به کرونا رفته رفته بیشتر ظرفیت های بیمارستانی استان به درمان مبتلایان این بیماری اختصاص داده می شود و اگر این شرایط همچنان ادامه دار باشد ممکن است بیماران دیگری که هر بیماری غیر از کرونا دارند در دریافت خدمات درمانی با مشکلاتی رو به رو شوند و این یکی دیگر از مشکلات گسترش کرونا در استان است.

به گزارش کاوش اخبار؛ در همین رابطه سخگوی علوم پزشکی اهواز گفته است که بر اساس مصوبه ستاد دانشگاهی کرونا، علاوه بر بیمارستان رازی، بیمارستان‌های امیرالمومنین (ع)، فاطمه الزهرا (س)، شهید منفرد نیاکی و سینا تنها در اهواز آماده خدمات‌ رسانی به مردم در خصوص کرونا ویروس بوده و در حال حاضر ۸۵۳ بیمار مبتلا در بیمارستان‌های استان خوزستان تحت مراقبت‌های درمانی هستند.

کرونا همه جنبه های زندگی را تحت تاثیر قرار داده و تنها راهی که برای رهایی از آن مانده است تا بتوانیم زندگی مان را نجات دهیم این است که همه تلاشمان را بکنیم تا مبتلایان به این ویروس کمتر شود و سیر صعودی کرونا در استان نزولی و به کنترل درآید. ما وظیفه داریم از این انفعالی که در آن گرفتار شده ایم بیرون بیایم و هر کدام به سهم خود برای برگشت به زندگی کاری کنیم.

تجربه نشان داده که تعطیلی ادارات و کسب و کارها که خود تبعات اجتماعی و اقتصادی و به خواب رفتن پروژه های عمرانی را به همراه دارد به تنهایی بدون خواست و همکاری مردم توان پاسخگویی و مقابله با کرونا را ندارد و به دلیل نامعلوم بودن پایان این بیماری، نمی توان تعطیلی های بدون جواب را هم به کرات تکرار کرد.

یک راه بدون هزینه دیگری هم هست که می توان با اجرایی کردن آن هم کسب و کارها دایر بماند و هم زنیجره انتقال کرونا قطع و بیماری کاهشی شود و آن تلاش برای روشن کردن مردم برای رعایت اصول بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و حذف برخی از مناسبت های اجتماعی تا اطلاع ثانوی است.

باید به مردم بگوییم که کرونا هست و برای ادامه زندگی ناچار هستیم که با آن بسازیم و با آن زندگی کنیم، باید بگوییم اگر بخواهیم و اراده کنیم و یک حداقل هایی را رعایت کنیم هم می توانیم به کسب و کارهایمان برسیم و هم تا پیدا کردن درمانی برای این بیماری، خود و خانواده هایمان در سلامت بمانیم.

یک مساله که در صحبت های برخی از مسئولین استان هم به آن اشاره شده نگاه بدی است که به بیماری کرونا در بین مردم شکل گرفته و حتی به صورت یک انگ اجتماعی درآمده و مردم مبتلایان را در مواردی اذیت کرده اند، به همین دلیل کسانی که به آن مبتلا می شوند از ترس تبعات اجتماعی، آن را پنهان و به بیمارستان مراجعه نمی کنند و به خود درمانی که ممکن است به از دست دادن جانشان منجر شود روی می آورند.

ما وظیفه داریم که بگوییم این هم یک نوع بیماری است، مانند سرماخوردگی، نه جرم است و نه کسی که به آن مبتلا می شود کاری خلاف و غیر اخلاقی انجام داده است. باید بگوییم تنها تفاوتی که این بیماری دارد این است که قدرت سرایت بالایی دارد و اگر سریع به درمان نپردازید خانواده و اطرافیانتان می گیرند و همین قدرت بالای آن در سرایت؛ آن را ترسناک کرده است.

رسانه، نهادهای فرهنگی و اجتماعی، گروه های مرجع و هر آنکه می تواند به یک نفر به دوست به خانواده بگوید که کرونا این است و راه های جلوگیری از گسترش آن، این؛ باید امروز احساس مسئولیت کند و برای برگرداندن آرامش و زندگی به خوزستان تلاش کند. اگر بخواهیم اگر تلاش کنیم کرونا هم در این استان شکست می خورد.