تعطیلی ادارات، بانک ها و اصناف در 9 شهرستان خوزستان/ ایجاد محدودیت های تردد بین مناطق مختلف شهرها/افراد و مسئولین بدون اینکه از شرایط استان با خبر باشند در توییت های خود اعلام طغیان کرونا در استان کردند/ ما با شرایط بحران مواجه نشده ایم اما در برخی از شهرها به سمت آستانه ی تحمل نزدیک می شویم
تعطیلی ادارات، بانک ها و اصناف در 9 شهرستان خوزستان/ ایجاد محدودیت های تردد بین مناطق مختلف شهرها/افراد و مسئولین بدون اینکه از شرایط استان با خبر باشند در توییت های خود اعلام طغیان کرونا در استان کردند/ ما با شرایط بحران مواجه نشده ایم اما در برخی از شهرها به سمت آستانه ی تحمل نزدیک می شویم

استاندار و رییس شورای تامین خوزستان گفت: با توجه به شرایط خوزستان در ابتلا به ویروس کرونا تصمیم گرفته شد تا ادارات، بانک ها و اصناف غیر ضرور 9 شهرستان استان تا پایان هفته که البته سه روز آن اداری است تعطیل شوند.

غلامرضا شریعتی روز یکشنبه ( 21 اردیبهشت) در خصوص محدودیت ها برای مقابله  و کنترل کرونا در استان اظهار کرد: شب گذشته در شورای تامین این مساله مفصل بررسی شد، جوانب امر در نظر گرفته شد و با توجه به شرایطی که استان در روزهای گذشته با آن مواجه بود و پیش بینی روزهای آینده تشخیص داده شد تا در برخی از شهرستان های استان مجدد محدودیت هایی را اعمال کنیم تا بتوانیم زنجیره ی انتقال ویروس را قطع کنیم و با طغیان مواجه نشویم.

به گزارش کاوش اخبار؛ وی تصریح کرد: برخی از افراد و مسئولین بدون اینکه از شرایط استان با خبر باشند در توییت های خود اعلام طغیان کرونا در استان کردند اما براساس گزارشات کمیته ی علمی دانشگاه علوم پزشکی چنین چیزی نیست و اوضاع پایدار و تحت کنترل است.

رییس شورای تامین خوزستان عنوان کرد: در خروجی جلسه نظر همه ی اعضا این بود در شهرستان های اهواز، باوی، هویزه، حمیدیه، دزفول، هندیجان، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان که جزو شهرهای قرمز محسوب می شوند ادارات، بانک ها و اصناف غیرضرور تا پایان هفته ( که سه روز آن اداری است) تعطیل شوند و محدودیت های تردد بین مناطق مختلف شهر ایجاد کنیم زیرا باید زنجیره ی انتقال ویروس را در این شهرها قطع کنیم.

شریعتی افزود: لازم است که همه ی ادارات، سازمان ها، کارمندان و اصناف غیرضروری در این امر همکاری کنند تا شرایط دراین شهرستان ها کنترل شود و به حالت عادی برگردیم.

وی خاطرنشان کرد: روز جمعه مجدد شرایط را بررسی خواهیم کرد، اگر لازم باشد تصمیمات جدیدی را اتخاذ می کنیم و در صورت لزوم محدودیت ها را ادامه می دهیم.

رییس شورای تامین خوزستان یادآور شد: تعداد مبتلایان در برخی شهرهای استان افزایش بیش از حد انتظار داشته و اگرچه این تعداد مبتلایان عمدتا سرپایی و با حال عمومی خوب هستند اما تعداد بستری های ما هم به نسبت افزایش پیدا کرده است.

شریعتی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد مبتلایان افزایش قابل ملاحظه ی نمونه گیری و بیماریابی ما است و دلیل یگر عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند در برخی از شهرهای استان است، تاکید کرد: تعداد مبتلایان ما سه برابر شده در صورتی که تعداد بستری های ما 60 درصد افزایش پیدا کرده که نشان دهنده ی این است که 2.5 برابر از این بیماران حال خوبی دارند و در منزل قرنطینه می شوند و افرادی هستند که با مبتلایان در تماس بوده اند که این تقویت بیماریابی باعث می شود افراد مبتلا سریعتر شناسایی شوند و افراد کمتری را در جامعه آلوده کنند.

میزان بروز کرونا در خوزستان کمتر از متوسط کشوری است

وی اذعان کرد: با این وجود میزان بروز در استان ما هنوز به متوسط کشوری نرسیده و کمتر است همچنین میزان کشندگی نیز در خوزستان کمتر از متوسط کشوری است. یک سری اخبار در این خصوص منتشر شده که  کذب هستند و چنین شرایطی نیست زیرا از یکهزار و 100 تخت پیش بینی شده 510 تخت بیمارستان های ما اشغال است.

استاندار خوزستان بیان کرد: از 197 تخت در نظر گرفته شده برای بخش آی سی یو 149 تخت اشغال است و بیش از 40 تخت در بخش های ویژه ی مختص بیماران کرونایی خالی است اما این خالی بودن تخت در کل استان متعادل و به یک تعداد نیست و ممکن است در هر شهر تعداد تخت های خالی بیمارستانی متفاوت باشد.

خوزستان در بحران کرونا قرار ندارد

شریعتی تصریح کرد: ما با شرایط بحران مواجه نشده ایم اما در برخی از شهرها به سمت آستانه ی تحمل نزدیک می شویم و ممکن است شرایطی مواجه باشیم که با کمی غفلت و کم توجهی کنترل سخت باشد و مرگ و میر در استان بالاتر ببرد از این جهت محدودیت هایی در شهرهای قرمز اعمال شد.

وی در پایان اضافه کرد: فرمانداران، فرماندهان بسیج و دانشگاه ها و دانشکده های بهداشت و درمان موظف هستند با تمهیداتی که در شهرستان ها اندیشیده شده این امور و محدودیت ها را اجرا کنند.