رهایی زندانی محکوم به قصاص از پای چوبه دار پس از ۱۱ سال حبس
رهایی زندانی محکوم به قصاص از پای چوبه دار پس از ۱۱ سال حبس

دادیار اجرای احکام دادگستری خوزستان گفت: یک زندانی ندامتگاه سپیدار اهواز ، پس از ۱۱سال حبس، با تلاش و پیگیری مدیریت زندان و مددکاران و مرجع قضایی، از قصاص پای چوبه دار رهایی یافت.

محمد کمال زاده توضیح داد: در نشستی که با حضور مدیر زندان سپیدار اهواز و نماینده دادستان با ولی دم برگزار شد موفق به کسب رضایت ولی دم مددجوی محکوم به قصاص شدیم.

وی افزود : فرهنگ ایثار و گذشت و رافت اسلامی یکی از بارزترین شاخص‌های موجود در جامعه اسلامی است و آزادی این مددجو موید این حقیقت انکارناپذیر است که در کشور ما، انسانیت، اخلاق و نوع دوستی حتی در مواجهه با یک قاتل نادم از جرم هم نمود داشته و یک ارزش محسوب می‌شود.

کمال زاده ادامه داد: قصاص حق اولیای دم است اما گذشت از حق دینی ، معامله با خداست و به طور قطع این فرهنگ گذشت، از ارزشمندترین ابعاد ارزشی و رفتاری جامعه اسلامی ما است.

محمود عباسی اصل مدیر زندان سپیدار اهواز نیز گفت: مهر و رافت اسلامی همواره در جامعه راهگشا بوده است به طوری که این گونه اقدام‌های خداپسندانه سبب نشر و ترویج الفت، محبت و قرب الهی در جامعه می‌شود.

وی در توضیحاتی پیرامون محکوم علیه (محمد م) که از سال ۱۳۸۸ به جرم قتل در زندان به سر می‌برد افزود: با تلاش‌ جمعی ، رضایت خانواده‌ مقتول در آخرین لحظات اجرای حکم به دست آمد.

منبع: ایرنا