کرونا و دوگانه سازی جان و نان
کرونا و دوگانه سازی جان و نان

واقعا چه اتفاقی رخ داده است که از مسئولیت خود در قبال سلامت جامعه به این زودی پا پس کشیده اید و مردم بی پناه را با این ویروس مرگبار تنها گذاشته اید.

برخلاف آنچه از عادی بودن شرایط و تحت کنترل درآمدن شیوع کرونا صحبت می شود همین آمارهای رسمی منتشر شده نشان می دهد که آنگونه که می گویند چندان در کنترل این ویروس موفقیت چشم گیری حاصل نشده و حتی برخی از استان ها به سمت قرمز شدن وضعیت پیش می روند.

به گزارش کاوش اخبار؛ کرونا همان کرونای دو ماه پیش است و نه در راهای انتقال آن تغییری به وجود آمده و نه دارویی برای درمان آن کشف شده است، آمار مبتلایان و فوتی های آن هم نشان می دهد که تغییری در مرگ آور بودن کرونا رخ نداده و تنها تفاوت آن با گذشته این است که دیگر حساسیتی در کنترل آن وجود ندارد و گویا مبتلا یا فوت شدن با کرونا چیزی طبیعی در زندگی است.

همین اصرار به عادی بودن شرایط باعث شده تا محدودیت ها برداشته شود و تنها به یک تعهد نامه و توصیه های بهداشتی به اصناف بسنده کنند، یک نام دهن پر کن فاصله گذاری هوشمند هم بر آن گذاشته اند و برای فرار از مسئولیت به سطحی از اعتماد به مردم رسیده اند که همه چیز را به خودشان سپرده اند و تنها به آنها توصیه هایی می کنند که آن را انجام دهید این را نه.

واقعا چه اتفاقی رخ داده است که از مسئولیت خود در قبال سلامت جامعه به این زودی پا پس کشیده اید و مردم بی پناه را با این ویروس مرگبار تنها گذاشته اید، چه شد که دوگانه سازی نان و جان را مطرح کرده اید و به مردم گفته اید اگر می خواهید نانی سر سفره هایتان باشد به خیابان ها بروید و تنها این لطف را کرده اید که آنها را به رعایت مسائل بهداشتی توصیه می کنید.

آیا نمی شد که کمی بیشتر هوای مردم را داشته باشید و با اعمال محدودیت ها در بازه زمانی بیشتر و تامین معاش نیازمندان آنها را به خیابان ها و نبرد با کرونا نفرستید تا هم زنجیره انتقال ویروس به حداقل برسد و هم کادر درمان فرصتی برای تجدید قوا داشته باشد. البته اگر حمایت کردن همین وام یک میلیونی است که باید برای ثبت نام آن چنان خون دلی خورد و در صف خرید اپراتور کووید ۱۹ ایستاد، همان بهتر که نباشد.

از حمایت که خبری نیست و به جز چند توصیه و تعهد که الزام آور نیستند گویا کاری از دستتان بر نمی آید، کاش حداقل اصراری به عادی بودن شرایط و ساده سازی مساله نداشتید تا دو ماه تلاش صورت گرفته در باور پذیری خطرناک بودن این ویروس در بین مردم از بین نمی رفت که امروز همگان چنین در خیابان ها با حداقل وسایل محافظتی در رفت و آمد نباشند.

حال که از اعمال محدودیت و کمک های معیشتی خبری نیست و تست گیری مبتلایان نیز به دلیل پایین بودن آمار آن نمی تواند همه بیماران را شناسایی کند، لطف کنید و نگویید که مردم تنها مقصر شیوع کرونا هستند و همه کاسه کوزه ها را سر آنهایی که گفته اید یا باید دغدغه نان داشته باشند و یا جان نشکنید. شما بگویید شرایط عادی است و تحت کنترل، ما می خوانیم امروز چند نفر مبتلا و فوت شده اند و حساب می کنیم که کدام روز نوبت به ما می رسد.