تولید حدود 48 هزار گیگاوات ساعت برق در سال 98 در خوزستان
تولید حدود 48 هزار گیگاوات ساعت برق در سال 98 در خوزستان

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه­ای خوزستان گفت: خوزستان در سال نود و هشت 47 هزار و 830 گیگاوات ساعت برق تولید کرده است.

فرامرز شادفر بیان کرد: سهم نیروگاه های برق­آبی در این سال 22 هزار و 536 گیگاوات ساعت (معادل 47 درصد) و نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی 25 هزار و 294 گیگاوات ساعت (معادل 53 درصد) کل انرژی تولیدی بوده است.

وی تصریح کرد: 45 درصد برق تولیدی نیروگاه های حرارتی و گازی استان توسط بخش دولتی (نیروگاه های رامین و ماهشهر) و 55 درصد آن توسط نیروگاه های بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید شده است.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه­ای خوزستان اظهارداشت: نیروگاه های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 69 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه  تحویل داده اند.

شادفر افزود: انرژی مصرفی در سال 98 برابر با 35 هزار و 733 گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود 1.4  درصد کاهش مصرف  انرژی نسبت به سال قبل  می باشد.

وی با اشاره به ورود فصل گرم و افزایش مصرف برق گفت : بمنظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن برای کلیه مشترکین و تامین رفاه عمومی ضروری است تا استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توسط تمامی اقشار جامعه به طور جدی مد نظر قرار گیرد و مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف (ساعت 18 تا 22) به سایر ساعات شبانه روز منتقل شود.

ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان برابر با 13 هزار و 196 مگاوات ساعت بوده که ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و 169 مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و 27  مگاوات است.