چطور می شود که داروخانه ها ماسک ندارند اما دستفروشان جولان می دهند؟
چطور می شود که داروخانه ها ماسک ندارند اما دستفروشان جولان می دهند؟

بعد از شیوع کرونا در ایران تقاضا برای ماسک در سراسر کشور افزایش یافت و همین امر موجب کمبود، گرانی و نایابی آن شد تا جایی که دیگر موجودی داروخانه ها و حتی فروشگاه های تجهیزات پزشکی به پایان رسید و داروخانه ها با چسباندن برگه های نوشتند که ماسک موجود نیست سوال نپرسید.

به گزارش پایگاه خبری کاوش؛ نبود ماسک در داروخانه ها و دیگر مراکز توزیع سردرگمی بیش از دوماهه مردم را در پی داشت و عده ای که از دسترسی به این محصول کمیاب و حیاتی ناامید شده بودند دست به کار شده و به تهیه ماسک خانگی برای برطرف کردن نیاز خود روی آوردند.

با این حال گرچه موجودی داروخانه ها در روزهای ابتدایی شیوع کرونا به پایان رسید اما بازار دیگری شکل گرفت و دستفروشان با قیمتی چند برابر نرخ قانونی اقدام به فروش ماسک کردند و مشخص هم نبود در زمانه نبود ماسک در داروخانه ها؛ دستفروشان از کجا و چگونه ماسک تهیه و می فروشند.

هرچند که فروش ماسک به وسیله دستفروشان دسترسی مردم را راحت تر کرده و حداقل این وسیله حیاتی را حتی با قیمت گران در اختیار مردم قرار داده است اما این فروش در مراکز تجمع و خیابان های فرعی بازار مرکز شهر اهواز صورت می‌گیرد که خود محلی برای تجمع و شیوع کرونا محسوب می شود.

در حال حاضر گزارش های میدانی نشان می دهد که تعداد دستفروشان ماسک به دست در مرکز شهر اهواز بیشتر شده و با قیمت های متفاوت و هر آنچه بتوانند به فروش می رسانند و یکی از این دستفروشان در بازار مرکز شهر اهواز به خبرنگار کاوش گفته است: سه نوع ماسک ساده، نانو و فیلتردار دارم که آن ها را به ترتیب با قیمت پنج، 10 و 20 هزار تومان به فروش می رسانم.

اینکه چگونه است در داروخانه ها و مراکز توزیع قانونی ماسک وجود ندارد اما بازار سیاه آن در خیابان نادری اهواز شکل گرفته سوالی است که مسئولان مربوطه باید پاسخگوی آن باشند و بگویند چگونه ماسک در اختیار این افراد برای فروش قرار گرفته است.