۳.۵ درصد بیماران تنفسی در جنوب غرب خوزستان بستری شدند
۳.۵ درصد بیماران تنفسی در جنوب غرب خوزستان بستری شدند

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از ابتدای اسفند از میان مراجعان به مراکز درمانی جنوب غرب کشور دارای مشکلات تنفسی حدود ۳.۵ درصد منجر به بستری شد و بیشتر موارد خفیف بوده است.

شکر الله سلمان زاده اظهار کرد: موارد خفیف تنفسی بستری نمی‌شوند و توصیه می‌شود در منزل بمانند که به این ترتیب شمار مراجعه‌کنندگان سرپایی با مشکل تنفسی از ابتدای اسفند ۱۱ هزار نفر بوده است.

وی افزود: از ابتدای اسفند ۴۰۲ نفر بستری یا بستری موقت شدند که از این تعداد تاکنون ۳۴۲ نفر ترخیص شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بابیان اینکه شمار مبتلایان به کرونا در محدوده این دانشکده ۶ نفر است، از فوت دو نفر و بهبودی نسبی دو بیمار که وضعیت بحرانی داشته است، خبر داد.

وی توضیح داد: دو نفر از بیماران بدحال که نمونه آن‌ها مثبت اعلام‌شده است و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند و با دستگاه تنفسی قادر به تنفس بودند، قدری بهبودیافته و در حال حاضر هوشیار و بدون دستگاه قادر به نفس کشیدن هستند.

سلمان زاده در ادامه به وضعیت سلامت کادر درمانی اشاره کرد و گفت: موردی از ابتلای کادر درمانی دانشکده آبادان اعم از پزشکان و پرستاران در مجموعه دانشکده آبادان به کرونا وجود ندارد.

وی افزود: دو پزشک در مجموعه پزشکی آبادان علائم بیماری تنفسی داشتند که آزمایش آن‌ها منفی بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در ادامه به کنترل مبادی ورودی شهر اشاره کرد و گفت: از روز گذشته چند مسافر که از استان‌های دیگر به منطقه مراجعه کرده بودند در پی کنترل‌های انجام‌شده در مبادی ورودی بازگردانده و اجازه ورود به آن‌ها داده نشد.

وی همچنین از دریافت ۳۵ هزار ماسک برای مجموعه درمانی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد و اظهار کرد: ۳۵ هزار ماسک خریداری و اهداشده از سوی سازمان منطقه آزاد برای کارکنان و پرستاران در مراکز درمانی تحویل‌شده است و با توجه به مصرف بالایی این اقلام این بسته اهدایی می‌تواند کمکی برای حفاظ کادر درمانی باشد.

سلمان زاده رعایت بهداشت فردی را در پیشگیری از ورود ویروس کرونا مهم دانست و گفت: مردم شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان به‌ویژه افراد پرخطر و دارای علائم تنفسی، کمتر در اماکن عمومی تردد کنند و کسانی که سرماخوردگی جزئی دارند هم از منزل خارج نشوند.

منبع: مهر