لزوم توجه به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ماه رمضان
لزوم توجه به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ماه رمضان

نماینده ولی فقیه در خوزستان بر لزوم برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ماه رمضان با توجه به لغو شدن این مراسم در ماه رجب، تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در این اداره کل و با اشاره به ظرفیت‌ بالای فرهنگی در استان، اظهار کرد: باتوجه به تعطیل شدن اعتکاف در ماه مبارک رجب، لازم است برای دهه پایانی ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی ادامه داد: نکاتی به ذهنم می‌رسد که سازمان تبلیغات اسلامی که از مهم‌ترین دستگاه‌های فرهنگی کشور است، به آن‌ها ورود کند. یکی از نکات بحث فعال کردن‌ نماز صبح و ظهر باتوجه به ظرفیت بسیار خوب در استان خوزستان است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و برای مساجدی که فعال نیستند نیز باید راهکارها متناسب با شرایط اتخاذ شود.

وی افزود: تشکیل شورای مساجد در استان خوزستان به گونه‌ای که به معنای واقعی کلمه فعال شوند نیز در دستور کار قرار گیرد زیرا حلقه مفقوده‌ای در مدیریت مساجد استان خوزستان وجود دارد‌.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد عنوان کرد: بهتر است امام جماعت در مساجد به تفسیر قرآن بپردازد و از این ظرفیت به معنای واقعی کلمه استفاده شود. حساب ویژه و برنامه‌ریزی خاص برای فعال کردن مساجد در زمینه تفسیر ترتیبی و موضوعی باز شود.

وی ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در مساجد استان خوزستان، گفت: کتابخوانی موضوع مهمی است و این مساله نیازمند کارگروه ویژه است. قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه کتاب‌های مهجور هستند و همانگونه که در مساجد باب شده روزانه یک صفحه قرائت شود، یک صفحه از دیگر کتب مذکور نیز خوانده شود.

گفتنی است حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد پیش از ظهر امروز با حضور در اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، از این دستگاه فرهنگی بازدید و با کارکنان این اداره کل دیدار کرد.

در حاشیه این بازدید ابتدا حجت‌الاسلام نبی‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان و معاونان این اداره، به تشریح آخرین اقدامات و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سطح استان پرداختند.

منبع: فارس