مرگ ۳۰ درصد بیماران کرونایی در خوزستان/ این کجا و ۲ درصد اعلام شده کجا؟
مرگ ۳۰ درصد بیماران کرونایی در خوزستان/ این کجا و ۲ درصد اعلام شده کجا؟

گویا این آمار با وضع موجود و آمارهای بیان شده حداقل در خوزستان همخانی دارد و اختلاف فاحشی وجود دارد. بر طبق آمار رسمی ارائه شده تاکنون ۳۰ نفر به ویروس کرونا در خوزستان مبتلا شده اند که ۹ نفر آنها فوت شده اند. یعنی حدود ۳۰ درصد.

یک نکته مثبت و امیدوار کننده که از ویروس کرونا گفته می شد این بود که بین ۲ تا ۳ درصد افردای که به آن مبتلا شده فوت می شوند و میزان مرگ و میر آن از آنفولانزا و دیگر بیماری های ویروسی کمتر و حداقل ترین است.

به گزارش پایگاه خبری کاوش؛ گویا این آمار با وضع موجود و آمارهای بیان شده حداقل در خوزستان همخانی دارد و اختلاف فاحشی وجود دارد. بر طبق آمار رسمی ارائه شده تاکنون ۳۰ نفر به ویروس کرونا در خوزستان مبتلا شده اند که ۹ نفر آنها فوت شده اند. یعنی حدود ۳۰ درصد.

۲ یا ۳ درصد استاندارد بین المللی و اعلام شده کجا و ۳۰ درصد فوتی در خوزستان کجا، این اختلاف آمار دو دلیل می تواند داشته باشد یا درصد مبتلایان به کرونا بیشتر از ۳۰ نفر در استان است که به دلیل عدم مراجعه به بیمارستان یا هر دلیل دیگری ثبت نشده اند یا سطح امکانات و خدمات رسانی به بیماران جوابگو نمی باشد.

در هر حالت مرگ ۳۰ درصد از مبتلایان به کرونا عددی بزرگ و ترسناک است و اگر این تناسب با همین درصد ادامه پیدا کند فاجعه بار خواهد بود. هرچند چرایی این درصد از مرگ و میر بیماران کرونایی در خوزستان را متولیان امر بهداشت در استان باید پاسخ دهند و روشنگری کنند.