آب و فاضلاب یکی از اساسی ترین مشکلات و معضلات مردم شهر اهواز شده است/ مدیرعامل فاقد برنامه ی آبفا، منتقد را به دلیل بیان واقعیت ها به دادگاه شکایت می کند/مشکل آب شرب در هفته های اخیر شدیدتر شده است
آب و فاضلاب یکی از اساسی ترین مشکلات و معضلات مردم شهر اهواز شده است/ مدیرعامل فاقد برنامه ی آبفا، منتقد را به دلیل بیان واقعیت ها به دادگاه شکایت می کند/مشکل آب شرب در هفته های اخیر شدیدتر شده است

یکی از اعضای شورای شهر اهواز با بیان اینکه آب و فاضلاب یکی از اساسی ترین مشکلات و معضلات مردم شهر اهواز شده است، گفت: مدیرعامل شرکت آبفا ظرفیت شنیدن انتقاد و بیان مشکلات حوزه مدیریتی خود را نداشته و منتقد را به دلیل بیان واقعیت ها به دادگاه شکایت می کند.

به گزارش کاوش، فتح الله حاجتی روز سه شنبه( ۶ اسفندماه) در صدو نهمین جلسه ی شورای اسلامی شهر اهواز در نطق پیش از دستور اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب که باید سازمانی خدمت رسان باشد این روزها با مدیریتی دستپاچه و فاقد برنامه مدون برای خارج شدن از این وضعیت اسفبار به سر می برد.

وی ادامه داد: مدیریتی که ظرفیت شنیدن انتقاد و بیان مشکلات حوزه مدیریتی خود را نداشته و منتقد را به دلیل بیان واقعیت ها به دادگاه شکایت می کند، جایز نیست بر صندلی مدیریت بنشیند.

این عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: اینکه گفته ایم قطعی آب مرکز شهر اهواز و مناطق منبع آب، حصیر آباد، کوی رمضان، باهنر و سپیدار به صورت چند روز متوالی رخ داده است آیا جرمی مرتکب شده ایم که واقعیت ها بیان می کنیم؟

حاجتی با اشاره به اینکه رفع پس زدگی فاضلاب در خیابان های شهر با توجه به وجود ویروس کرونا حرف غیر منطقی نیست، خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه مسئولان حوزه بهداشت و سلامت به صورت مستمر درخصوص شست و شوی دست ها برای مقابله با ویروس کرونا هشدار می دهند اما متاسفانه مردم برخی مناطق حتی در تامین آب شرب نیز دچار مشکل هستند.

وی اضافه کرد: مشکل قطعی آب در اهواز در هفته های اخیر شدیدتر از قبل شده  و در برخی نقاط آب شرب تا ۱۲ ساعت در روز قطع است اما مدیران آب و فاضلاب اهواز نه تنها برای پایان دادن به این مسئله اقدام فوری انجام نمی دهند بلکه پاسخی درست به انتقاد مردم و کوتاهی های مدیریتی خود نمی دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز ضمن عنوان اینکه تعهدات شرکت آبفا در منطقه بحرانی یک پس از آبگرفتگی های آذرماه تاکنون انجام نگرفته است، اذعان کرد: قرار بود که ایستگاه سپتیک چهارراه زند نبش خیابان فرهنگ اصلاح شود و پمپی نیز به آن ایستگاه اضافه شود که تاکنون اقدامی نشده است.

حاجتی تاکید کرد: همچنین قرار بود که خط فاضلاب کوی مشعلی به کلکتور متصل شود اما این امر تا کنون در حد شعار و وعده باقی مانده است.

وی افزود: در منطقه هشت نیز مقرر بود پمپ های کنسولی پیچی در ایستگاه پیچوار تعمیر و راه اندازی شوند که این امر هم در حد حرف باقی مانده و تاکنون عملیاتی نشده است.

وزارت نیرو به وضعیت اسفبار شرکت آبفا اهواز رسیدگی کند

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز بیان کرد: قرار بود لوله گذاری خط هزار در بلوار معلم ایجاد شود که نه تنها ایجاد نشده بلکه خیابان های این منطقه را شرکت آبفا شخم زده و مردم را در رفت و آمد با مشکل مواجه کرده اند، علاوه بر این موارد اقدامات دیگری مقرر بود انجام شوند اما شرکت آب و فاضلاب اهواز تاکنون به جز زدن حرف های زیبا اقدام قابل توجه ای را انجام نداده است.

حاجتی در پایان عنوان کرد: از وزارت نیرو، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز و استاندار خوزستان درخواست می کنم که به وضعیت اسفبار شرکت آب و فاضلاب اهواز هر چه سریع تر رسیدگی کنند و مردم اهواز را از این شیوه مدیریت نجات دهند.