انتظاراتی که برای آبادانی خوزستان وجود دارد به حق است/ ۹۵ درصد از تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می شود
انتظاراتی که برای آبادانی خوزستان وجود دارد به حق است/ ۹۵ درصد از تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می شود

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو موفق شده 95 درصد از تجهیزات مربوط به صنعت برق را در کشور تولید کند که دستاورد مهمی است،

علی لاریجانی روز سه شنبه ( ۱۵ بهمن ماه) در آیین افتتاح هشت پروژه برق منطقه ای خوزستان با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۵۰ میلیارد ریال در پست شهید دقایقی اهواز با حضور وزیر نیرو، بیان کرد: خوزستان استانی است که باید حتما به آن خدمت کرد زیرا مردم شریف این استان به خصوص اهواز در شرایط سخت دفاع مقدس خدمت و از خود مقاومت و ایستادگی نشان دادند و این منطقه محل تمام تصمیم گیری ها در خصوص جنگ بود.

وی با بیان اینکه انتظاراتی که برای آبادانی خوزستان وجود دارد به حق و قابل توجه است اظهار داشت: نمایندگان  خوزستان در مجلس شورای اسلامی تا حدوددی مسائل استان را در مجلس بیان و پیگیری می کنند اما با تمام کمبودهای موجود، توجه به خوزستان زیاد است و همه علاقمند به کمک هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: مساله ی وجود گرد و غبار و تاثیر آن بر تجهیزات صنعت برق که سال های گذشته نیز مشکل آفرین شد در حال حل است و برای آن بودجه ای در نظر گرفته شده است.

لاریجانی بیان کرد: بخش قابل توجهی از صادرات خدمات مهندسی ما مربوط به خدماتی است که در رشته برق تولید می شود لذا به وزارت نیرو توصیه می کنم در راستای بهبود این امر در حوزه ی برق به خصوص برای نیروگاه ها برنامه ی مفصل تر و مختلفی طراحی شود تا از ظرفیت متخصصین داخلی حداکثر استفاده  صورت گیرد.

وی اذعان کرد: با توجه به محدودیت ارزی که کشور دچار آن شده است باید بستر برای حضور متخصصین داخلی در حوزه ی برق فراهم شود، ما هم در مجلس شورای اسلامی اگر مطالعاتی در این زمینه وجود داشته باشد تسهیلات بانکی  به این موضوع اختصاص می دهیم و هرگونه پشتیبانی که لازم باشد انجام خواهد گرفت.