کمبود گاز مایع مردم را کلافه کرده/ مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی خوزستان: کمبودی وجود ندارد/ نظارت بر توزیع آن برعهده ی اداره ی صمت است
کمبود گاز مایع مردم را کلافه کرده/ مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی خوزستان: کمبودی وجود ندارد/ نظارت بر توزیع آن برعهده ی اداره ی صمت است

در حالی که گزارش های میدانی از جایگاه های عرضه ی کپسول گاز مایع سطح شهر اهواز گویای کمبود آن است و همان مقدار هم که عرضه می شود در صف های طولانی خودروهایی که به گاز ال پی جی برای سوخت رو آورده اند در کسری از ثانیه کمیاب می شود و مردم عادی برای تهیه آن و رفع نیاز خود در پخت و پز و وسایل گرماشی کلافه شده اند، مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان می گوید کمبودی وجود ندارد و گازمایع حتی بیشتر از نیاز وجود دارد. 

در پی سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین میزان مصرف کپسول گاز مایع ( ال پی جی) افزایش پیدا کرد و برخی مالکان خودرو به جهت تفاوت قیمت با سایر سوخت ها برای تامین سوخت خودرو به ال پی جی روی آوردند.

در حالی که کاربرد اصلی گازمایع برای وسایل گرمایشی، اجاق گازها و کارخانجات است و علی رغم اینکه مسئولان بارها اعلام کرده اند که مصرف ال پی جی به عنوان سوخت خودرو خطرناک و ممنوع است اما بعد از گذشت بیش از ۲ ماه از افزایش قیمت بنزین نظارت مداوم و دقیقی برای جلوگیری از این کار نشده و همین موجب شده تا متقاضیان اصلی ال پی جی  که در مناطق فاقد گازکشی سکونت دارند با مشکل در تامین گازمایع مواجه شوند.

نعمت الله نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کاوش با بیان اینکه اختصاص گاز مایع به خودروها خلاف است، اظهار کرد: استانداری سامانه ای با عنوان سادکا راه اندازی کرده است که از این طریق ال پی جی بین متقاضیان توزیع می شود، در صورتی که جایی نیاز به گاز مایع بود لیست گرفته شود و فروشنده ای تعیین شود که ما این محصول را در اختیار فروشنده قرار دهیم تا مردم از این طریق گاز مایع مصرفی خود را تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه به عنوان شرکت پخش فرآورده های نفتی وظیفه ی تامین گاز را برعهده داریم، نظارت بر توزیع آن برعهده ی اداره ی صمت است، ادامه داد: در حال حاضر هرکجا که نیاز است به تاسیسات ال پی جی دهیم این کار را می کنیم حتی بعضا تا ۱۵ درصد بیشتر از سهمیه به تاسیسات گازمایع اختصاص می دهیم.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی خوزستان خاطرنشان کرد: در شرایط موجود تمام ارگان ها باید بر توزیع ال پی جی نظارت بیشتری کنند.

نجفی در پایان تاکید کرد: در مناطقی که کمبود ال پی جی وجود دارد متقاضیان لیستی را به فرمانداری ها دهند که ما از این طریق برای خانوارها ارسال کنیم.