غربالگری در مرز شلمچه برای جلوگیری از ورود بیماری کرونا
غربالگری در مرز شلمچه برای جلوگیری از ورود بیماری کرونا

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر گفت: غربالگری در مرز شلمچه برای جلوگیری از ورود بیماری کرونا در کشور در حال انجام است.

پرویز میرزایی شنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان خرمشهر در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان، اظهار کرد: در سطح دانشکده آبادان حساسیت‌ها به بیماری کرونا وجود دارد و کمیته‌های تخصصی برای مقابله با این بیماری تشکیل شده است.

وی به اتخاذ تدابیر امنیتی در مرز شلمچه هم تأکید کرد و گفت: در مرز شلمچه تدابیر لازم اندیشیده شده است و غربالگری توسط ۹ کارشناس به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است و اطلاعات به صورت آنلاین ثبت می‌شود.

وی افزود: پزشکان منطقه نیز با علائم بیماری کرونا آشنا هستند و امور تحت نظارت است.

امام‌جمعه خرمشهر در این نشست گفت: انقلاب زمینه‌ساز تحول فکری، فرهنگی و ذهنی سیاسی شد و آنچه مد نظر داشته را محقق کرده است.

حجت‌الاسلام محمدجواد عادل پور حرکت در راستای اجرای کامل اسلام در کشور، باقی ماندن بر سر ارزش‌ها بعد از گذشت ۴۰ سال را از ویژگی‌های منحصر به فرد انتخابات بر شمرد.

رئیس ستاد دهه مبارک فجر خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه شورای هماهنگی عنصر و نهاد هماهنگ‌کننده برای برگزاری مراسم‌های ملی و انقلابی است، افزود: اجرای مراسم به عهده شورای هماهنگی است و در قالب کارگروه‌ها مناسبت‌های استانی با همدلی فعالیت می‌کند.

حجت الاسلام قربانی افزود: در شورای هماهنگی اولویت‌هایی را در نظر می‌گیریم اولویت اول به دنبال تمرکززدایی است که امید است از ظرفیت نهفته فرهنگی جوانان استفاده شود.

وی با بیان اینکه مناسبت‌ها انقلابی و ملی است و ارتباطی به جناح و حزب خاص ندارد و برنامه‌ها در راستای تقویت نظام و انقلاب و خدمت به مردم است، ادامه داد: مناسبت‌ها باید برای مردم جذاب باشد و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود را به صورت منظم و مردم‌پسند برگزار کنند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان خرمشهر گفت: فرمانداران، مشاوران، مسئولان دستگاه‌های اجرایی، هیئت‌های نظارت و حتی ناظران بر صندوق اجازه تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی را ندارند.

حجت‌الاسلام عبدالله بحرانی نیز در جلسه شورای اداری شهرستان خرمشهر اظهار داشت: ماده ۵۹ قانون انتخاب تصریح می‌کند هر گونه استفاده از اماکن مالی و تجهیزات دولتی و وقت اداری ممنوع است؛ از این رو تمام مسائل رصد می‌شود.

وی بر جذب مشارکت حداکثری مردمی در انتخابات تأکید کرد و گفت: باید مردم را برای حضور پرشور در انتخابات تشویق و ترغیب کرد.

حجت الاسلام بحرانی تأکید کرد که برای برگزاری روز انتخابات تمهیدات لازم را می‌طلبد.

منبع/ مهر