برف و باد و باران شرق خوزستان را فرا می‌گیرد
برف و باد و باران شرق خوزستان را فرا می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: باران، برف، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای برای جنوب، شرق و جنوب شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

محمد سبزه‌زاری افزود: آسمان استان خوزستان تا ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با افزایش ابر خواهد بود و در مناطق جنوبی، جنوب شرقی و شرقی همراه با رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه‌ای پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بارش در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود، اضافه کرد: در این مدت خلیج فارس همراه با رگبار و رعدوبرق و مواج است.
سبزه زاری اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته اهواز با ۲۱.۴ و دهدز با ۲.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند.
به گفته وی طی همین مدت اهواز حداکثر و حداقل دمای ۲۱.۴ و ۸.۲ درجه سانتیگراد بالای صفر را داشته است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین گفت: میزان بارش ۲۴ ساعت گذشته استان خوزستان( تا ساعت ۰۹:۴۵ دقیقه صبح امروز) در بهبهان هشت میلیمتر، ایذه ۵.۴ میلیمتر، دهدز ۴.۷ میلیمتر، مسجدسلیمان ۲.۵ میلیمتر، هندیجان ۱.۱ میلیمتر، امیدیه-آغاجاری ۰.۵ میلیمتر، رامهرمز ۰.۱ میلیمتر، سوسن ۶ میلیمتر، سراک ۸ میلیمتر، قلعه تل ۱۱ میلیمتر و شیوند ۱۶ میلیمتر گزارش شده است.
ستاد مدیریت بحران خوزستان نیز پنجشنبه شب با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به باران، برف، رعدوبرق و احتمال ریزش تگرگ در نیمه شرقی خوزستان و خلیج فارس در روز جمعه هشدار داد.
براساس این اطلاعیه همچنین وزش باد شدید موقتی در خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود که متلاطم و مواج شدن خلیج فارس و رسیدن ارتفاع موج حداکثر ۲ تا سه متر در روزهای شنبه و یکشنبه (۲۱ و۲۲ دی ۹۸) را به دنبال خواهد داشت.

مرجع/ ایرنا