پاتوق های مقاله خوانی با محورهای همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی در استان های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش کاوش به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، منصور کوهی رستمی، دبیر اجرایی همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی از برگزاری پاتوق های مقاله خوانی با محورهای همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی در استان های مختلف کشور خبر داد.

منصور کوهی‌رستمی با اعلام این خبر افزود: برای غنای هرچه بیشتر این همایش و افزایش میزان آشنایی کتابداران و دانشجویان کتابداری کشور با مفاهیم مرتبط با کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران در نظر دارد طی نشست های از قبل برنامه ریزی شده‌ای به بررسی مقالات مرتبط با محورهای همایش بپردازد.

وی ادامه داد: تبادل افکار و اندیشه‌ها و تولید متون با همراهی صاحبنظران برای رشد و توسعه کتاب و کتابخوانی از اهدافی است که در این برنامه ها دنبال می شود.

زهرا معظمی، دبیر کمیته پاتوق مقاله‌خوانی در مورد نحوه اجرا و شیوه برگزاری پاتوق مقاله‌خوانی گفت: «پاتوق مقاله‌خوانی» سلسله نشست‌های علمی مقاله‌ محور است که با تشکیل حلقه‌هایی از علاقمندان و متخصصان کتابخانه‌های عمومی و مرور انتقادی مقالات در جهت شناسایی، معرفی مشکلات کتابخانه‌های عمومی و ارائه راهکار برای برون‌رفت از آنها برگزار می‌شود.

معظمی افزود: پاتوق مقاله‌خوانی شامل سلسله جلساتی است که قبل از اخختامیه همایش ملی «کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی» دراهواز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اعضای انجمن علمی ارتقا کتابخانه های عمومی ایران با برنامه ریزی در این زمینه جلساتی در قالب نشست ها را برگزار می کند و در نهایت جلسه ای با همین محوریت در شهر اهواز برگزار خواهد شد.

دبیر کمیته پاتوق مقاله‌خوانی در خصوص نحوه تشکیل حلقه ها و اجرای این نشست ها عنوان داشت: تعداد شرکت‌کنندگان در هر جلسه بین ۸ تا ۱۵ نفر است و در استان‌هایی که افراد متقاضی به حد نصاب برسد حلقه‌های آموزشی تشکیل خواهد می شود.

دبیر کمیته پاتوق مقاله‌خوانی بیان داشت: پاتوق مقاله‌خوانی متعلق به همه کتابداران کتابخانه‌های عمومی در انواع سازمان‌های متولی اعم از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مشارکتی، مستقل، آستان قدس، شهرداری، مساجد، هیئت امنایی و دانش‌آموختگان و دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی است.

علاقمندان می توانند تا ۳۰ دی ماه با کمیته «پاتوق مقاله‌خوانی» بصورت مستقیم به دفتر انجمن با شماره تماس ۰۲۱-۸۸۹۲۵۷۹۱ ( داخلی ۱۶۲) یا با آدرس الکترونیکی info.ipla2018@gmail.com ارتباط حاصل نمایند.