حداقل ۲ سال متوالی است که اعلام کردیم مدارس کانکسی تا پایان سال برچیده خواهد شد/ تشکیل جلسه ی آینده منوط به انجام کار است/ اداره کل تربیت بدنی برای افراد کره ی ماه کار می کند
حداقل ۲ سال متوالی است که اعلام کردیم مدارس کانکسی تا پایان سال برچیده خواهد شد/ تشکیل جلسه ی آینده منوط به انجام کار است/ اداره کل تربیت بدنی برای افراد کره ی ماه کار می کند

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: حداقل 2 سال متوالی است که براساس گزارشاتی که به ما ارائه شده اعلام می کنیم مدارس کانکسی تا پایان سال برچیده خواهد شد اما این کار صورت نگرفته است و از این بابت از مردم عذرخواهی می کنم.

به گزارش کاوش، علی حسین حسین زاده امروز( ۱۴ دی ماه) در شورای آموزش و پروش خوزستان در سالن جلسات استاندار ضمن تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: اقداماتی که آقای قربانی (مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان) در ۲ سال اخیر برای شروع عنوان کرده اند براساس واقعیت های موجود بوده و طبق همان نیز عمل کرده اند و هیچگونه انحرافی از برنامه نداشتند که جای قدردانی دارد.

تشکیل جلسه ی آینده منوط به انجام کار است

وی با بیان اینکه برای جمع آوری مدارس کانکسی لازم است کمیته  ای با حضورمعاونت اجتماعی استانداری، سازمان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش تشکیل شود، ادامه داد: با توجه به ۲۰۷ کلاسی که تحویل داده شد باید همین تعداد کانکس تحویل داده شود و تا پایان این ماه حداقل ۱۰۰ کانکس باید تامین و ارجاع داده شود، اگر این کار صورت گیرد شورای آموزش و پرورش جلسه آینده تشکیل می شود در غیر اینصورت جلسه ای در زمینه تشکیل نخواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان در ارتباط با طرح جوانه ها تصریح کرد: این طرح کار جدیدی بود که در حال الگو شدن برای کل کشور است گرچه طرحی با این ظرافت ممکن است کمبود هایی نیز داشته باشد که باید افرادی مانند آقای مرعشی رئیس دانشکده و عضو شورای آموزش و پرورش نواقص احتمالی این طرح را بررسی کنند تا با نظارت علمی ایشان کمبودها برطرف شود و این طرح را با برای ۲۵۰۰ نفر در سال جاری اجرایی کنیم.

حسین زاده افزود: استاندار خوزستان از ابتدا حامی این طرح بود و با دو برابر شدن تعداد افراد تحت پوشش این طرح موافق است زیرا این کار می تواند موجب اثرگذاری مثبت درآموزش و پرورش استان شود.

وی در خصوص بحث انسداد مبادی بی سوادی اذعان کرد: برای اجرایی شدن این کار در ۱۲ منطقه ی آموزشی مراکز اختلالات یادگیری باید تشیکل شود که طبق برآوردهای انجام شده هر منطقه به ۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که از محل اعتبارات استانداری جمعا۷۰۰ میلیون تومان برای آن تخصیص داده می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه هزینه انجام امور مسئولیت های اجتماعی نیز استانداری پرداخت می کند تا مشکلی پیش نیاید، در رابطه با بحث برگزاری المپیادهای ورزشی در مدارس تاکید کرد: لازم است جلسه ای مختص بحث ورزش برگزار شود.

حسین زاده با انتقاد از عملکرد اداره کل تربیت بدنی استان عنوان کرد: اداره کل تربیت بدنی ما برای افراد کره ی زمین کار نمی کند و شاید برای ساکنان کره ی ماه کار می کند لذا باید سمن ها نیز در امور ورزشی شرکت دهیم و از این بابت یک حرکت جدیدی را آغاز می کنیم.