تا پایان دی ماه طرح رتبه بندی فرهنگیان خوزستانی آغاز می شود/ کاهش نرخ میانگین قد دانش آموزان
تا پایان دی ماه طرح رتبه بندی فرهنگیان خوزستانی آغاز می شود/ کاهش نرخ میانگین قد دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه طرح رتبه بندی فرهنگیان از ماه جاری شروع خواهد شد که باید با حقوق دی ماه اجرا شود، گفت: این طرح شامل همه ی نیروهای آموزشی و اداری می شود.

به گزارش کاوش، کورش مودت امروز( ۱۴ دی ماه) در شورای آموزش و پروش خوزستان در سالن جلسات استاندار ضمن تسلیت شهادت سردار سرافراز قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه برنامه جشن اختتامیه طرح بازماندگان از تحصیل به همت حوزه معاونت سیاسی اجتماعی استانداری و با هماهنگی آموزش و پرورش و دستگاه های متولی برگزار شد، اظهار کرد: ۵۸۲ هزار دانش آموز واجدالشرایط در مقطع ابتدایی وجود دارد، از این تعداد ۱۱ هزار و ۴۱۲ نفر بازمانده از تحصیل بودند که پنج هزار و ۴۳۵ نفراز آنها شناسایی و ۲ هزار و۳۷۳ نفر جذب شدند.

وی افزود: نرخ سال گذشته استان در تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل ۲٫۱ درصد بود که امسال به ۱٫۹ درصد رسیده است یعنی ۱۷ درصد کاهش داشته ایم که نشانگر حمایت استاندار، تلاش مدیران آموزش و پرورش و سایر دستگاه های اجرایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در این زمینه خاطرنشان کرد: صدا و سیما، دستگاه های فرهنگی، بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل سهیم بودند و امیدواریم امسال نیز اقدامی انجام شود که تعداد دانش آـموزان بازمانده از تحصیل کاهش پیدا کند و بتوانیم افراد بیشتری را تحت پوشش بگیریم.

مودت در خصوص عوامل بازماندگی از تحصیل عنوان کرد: مهاجرت به خارج از استان، بد سرپرست بودن برخی دانش آموزان، کودکان استثنایی، فقر اقتصادی و فرهنگی از عوامل بازماندگی از تحصیل است که جزوه مبادی بی سوادی می باشد و باید برای انسداد این موارد تلاش کنیم.

توزیع شیر بین ۸۶۰ هزار دانش آموز خوزستانی از امروز آغاز می شود

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ضمن عنوان اینکه از امروز در استان کار توزیع شیر بین ۸۶۰ هزار دانش آموز مقطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه ی اول شروع می شود، تصریح کرد: توزیع شیر در مدارس در ۲۱ نوبت و سه روز در هفته انجام می شود و بطورکلی ۱۸ میلیون پاکت شیر تا پایان سال تحصیلی در مدارس خوزستان توزیع خواهد شد. برای شروع این طرح مقرر بود امروز مراسمی برگزار شود که به دلیل تقارن با شهادت سردار سلیمانی این برنامه به روز دوشنبه ی هفته ی جاری موکول شد.

مودت ضمن تشکر از تلاش های اعضای شورای آموزش و پرورش استان و لزوم برگزاری مراسمی در این زمینه یادآور شد: اعضای شورا نقش اساسی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش دارند که عالی ترین شورا در سطح آموزش و پرورش است و مدیران مناطق باید به نحوه شایسته ی از ظرفیت و اعضای شورا بهره ببرند.

وی درخواست کرد: به تمام مدیران توصیه می کنم تا بند بند اهداف و شرح وظایف شورای آموزش و پروش را مرور کنند تا استفاده ی صحیحی از آن داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به دستور کار جلسه ی امروز که جمع آوری کانکس ها از ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان است، تاکید کرد: این کارر در اختیار اداره امور عشایر قرار دارد. در ایام سیل عده ای از این کانکس ها استفاده کردند و اکنون برای اینکه نسیت به جمع آوری آنها اقدام شود به مصوبه ی شورای آموزش و پرورش نیاز است زیرا مناطق ما به ویژه  نقاط عشایری استان دچار مشکل هستند و برای پوشش دهی دانش آموزان به ویژه در مناطق کوهستانی و سردسیر به کانکس نیاز داریم.

مودت در رابطه با طرح جوانه ها اضافه کرد: سال گذشته این طرح اجرا شد و ۲۲۰ هزار و ۴۳۵ دانش آموز مورد تبیین قرار گرفتند که از این تعداد ۱۱۳ هزار نفر یعنی ۵۱ درصد کل دانش آـموزان در این طرح شرکت کردند.

وی ادامه داد: تعداد کل دانش آموزان منتخب یکهزار و ۲۵۰ نفر، تعداد مدیران منتخب ۴۰ نفر و آمار اولیای منتخب دانش آموزان که فرزندانشان رتبه برتر کسب کرده و نمرات آن ها کمتر از ۱۷ بوده است نیز ۴۰ نفر بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: به هر یک از این اولیا یک میلیون تومان به منظور ارتقاء میانگین نمرات دانش آموزان و ایجاد انگیزه بین اولیای آنها و همچنین در راستای راهبرد کیفیت بخشی به آموزش و پرورش در مقطع متوسطه استان هدیه تعلق گرفت.

مودت توضیح داد: انتظار داریم استاندار و معاون سیاسی و اجتماعی استانداری همانند سال گذشته از این طرح ( طرح جوانه ها) حمایت کنند که در اینصورت از جمعیت ۲۲۸ هزار نفری دانش آموزان پیش بینی می شود ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز منتخب، ۴۱ مدیر برتر و ۴۱ اولیای منتخب دانش آموزان خواهیم داشت که برای آن ها همان یک میلیون تومان هدیه در نظر گرفته شده است و جامعه هدف این زرح نیز مدارس شبانه روزی، روستایی،عشایری و دانش آموزان حاشیه شهر است که محرومیت آنها بین ۶ تا ۹ می باشد.

وی عنوان کرد: دانش آموزانی که معدل آنها بالای ۱۷ باشد و نمره ای زیر ۱۵ نداشته باشند مشمول این طرح و سهمیه خواهند شد که امیدواریم این طرح هرچه زودتر تصویب شود واعتبار آن نیز تامین و در اختیار ما قرار گیرد.

برگزاری المپیادهای ورزشی در مدارس برای افزایش قد دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه افزود: ۳۹۵ هزار دانش آموز در این طرح شرکت خواهند کرد، این برنامه از مهرماه سال جاری شروع شده و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد که اهداف، دستاوردها و نیازمندی هایی دارد که در آینده اعلام می شود.

مودت اذعان کرد: همه ی مقاطع تحصیلی در راستای استعداد یابی، ایجاد شور و نشاط مفید شامل این طرح می باشند که در مدارس اجرا خواهد شد تا علاوه بر ایجاد انگیزه در دانش آموزان موجب ترویج اصول جوانمردی و آموزه های پهلوانی بین آنها شود.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت این طرح گفت: با توجه به نظر اندیشمندان و کارشناسان مبنی بر کاهش نرخ میانگین قد دانش آموزان، برای افزایش و نگهداشت این نرخ المپیاد ورزشی در سطح مدارس اجرا می شود.