اولین روز نمایشگاه مشاغل خانگی چنگی به دل نزد/ پرداخت ۲ میلیارد تومان به مشاغل خانگی
اولین روز نمایشگاه مشاغل خانگی چنگی به دل نزد/ پرداخت ۲ میلیارد تومان به مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: 9 میلیارد تومان طرح برای مشاغل خانگی اهواز به بانک ها ارائه شده است که بعد از بررسی بانک ها  طبق مصوبه هشت میلیارد تومان برای این مشاغل اختصاص داده می شود.

به گزارش کاوش، ارسلان غمگین شامگاه چهارشنبه (۱۱ دی ماه) در آیین افتتاح بازارچه مشاغل خانگی در بلوار ساحلی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از شهریور ماه سال جاری تاکنون ۲ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی استان تعلق گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه شامل ۱۴ غرفه مشاغل خانگی است که به مدت یک هفته برگزار می شود و مردم می توانند محصولات ارائه شده را خریداری کنند، ادامه داد: باتوجه به اینکه عرضه ی محصولات مشاغل خانگی دچار مشکل و ضعف است هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی مشاغل خانگی و حمایت از فعالان این شغل است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه بالغ بر ۸۰ درصد فعالان مشاغل خانگی بانوان هستند، تصریح کرد: در زمان بحران های اقتصادی مشاغل خانگی نسبت به صنایع بزرگ کمتر با بحران و آسیب مواجه می شوند.

غمگین اذعان کرد: در سال ۸۹ قانون حمایت از مشاغل خانگی تصویب شد که وظیفه ساماندهی این مشاغل برعهده وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.

این نمایشگاه در حالی از ۱۱ تا ۱۷ دی ماه در بلوار ساحلی اهواز برگزار می شود که در اولین روز و افتتاحیه ی آن، استقبال کمی از آن شد البته محدود بودن انواع محصولات که بعضی از آنها نیز جزو تولیدات خانگی نیز نبودند مزید بر علت شده بود.

با توجه به اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه محصولات مشاغل خانگی معرفی مشاغل خانگی و گسترس بازار آن و حمایت از فعالان این حرفه است باید بر روی کیفیت و کمیت برگزاری آن بیشتر تامل شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود نه اینکه تنها هدف این باشد که در رسانه ها گفته شود چنین نمایشگاهی برگزار شده است.