معلم بهترین الگوی رفتاری تربیتی برای دانش آموزان است
معلم بهترین الگوی رفتاری تربیتی برای دانش آموزان است

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: معلم دارای ظرفیت بالایی در ارتباط با معرفی الگوهای برتر رفتاری به دانش آموزان دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز دوشنبه در جمع کارکنان آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: «تربیت» مهم‌ترین شالوده امت اسلامی است و وظیفه خطیر تعلیم و تربیت نسل جوان امروزی به عهده معلمان است.

وی با بیان اینکه باید بیانیه مقام معظم رهبری در ارتباط با گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه اقدامات کشور باشد، توضیح داد: یکی از مفاد اصلی این نقشه راه ظرفیت‌سازی در حوزه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بی‌شک این ظرفیت‌سازی در حوزه تعلیم و تربیت با حضور فعال معلمان توانمند محقق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر اهمیت، جایگاه و نقش وزین معلمان در تربیت دانش آموزان، بیان کرد: برای اینکه معلمان بتوانند در حوزه تعلیم و تربیت اثربخش باشند باید ابتدا در راستای تربیت نفس خود گام بردارند؛ به این معنا که حرفه معلمان هم سنگ کار انبیا شمرده شده و این افتخار بزرگی برای معلمان است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد اضافه کرد: برای رسیدن به بندگی هر شخص باید در راستای رعایت حق الله، حق النبی و حق الولی گام بردارد؛ حق الله همان حق عبودیت و بندگی است و همچنین حق النبی پیروی از سنت پیامبر اکرم (ص) است و حق الولی نیز حرکت در مسیر ولایت امامان معصوم است.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت توجه به تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان استان، عنوان کرد: معلمان به عنوان بهترین الگوهای رفتاری برای دانش آموزان می‌توانند نقش مهمی در تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان ایفا کنند.

مرجع/ مهر