پرسنل آبفا روستایی سه ماه حقوق نگرفته اند/ بیش از یکسال هم بیمه آنها واریز نشده/ سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی: این آمار صحت دارد/ با همین وضعیت شرکت آبفا روستایی منتقل می شود
پرسنل آبفا روستایی سه ماه حقوق نگرفته اند/ بیش از یکسال هم بیمه آنها واریز نشده/ سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی: این آمار صحت دارد/ با همین وضعیت شرکت آبفا روستایی منتقل می شود

کارکنان رسمی و قراردادی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان بیش از سه ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و بیمه این کارکنان نیز بیش از یک سال است که پرداخت نشده است.

به گزارش پایگاه خبری کاوش؛ کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان در مخارج روزانه خود به دلیل پرداخت نشدن حقوق مانده اند. یکی از پرسنل این شرکت در تماس با این پایگاه خبری گفته است که با توجه به وضعیت اقتصادی موجود با شرایط سختی دست و پنجه نرم می کنند و چند ماهی است که حقوق نگرفته اند.

وی گفته است در حال حاضر نیز بحث ادغام سازی و یکپارچه سازی شرکت آب و فاضلاب روستایی با شرکت آب و فاضلاب خوزستان مطرح شده و آینده شغلی ما و تکلیف معوقات حقوق و بیمه نیز مشخص نشده و در بلاتکلیفی به سر می بریم.

شنیده های دیگری از این شرکت حکایت دارد که حق سنوات بازنشستگی کارکنان این شرکت نیز بشکل نامنظم پرداخت می شود و در حالت کلی شرکت آب و فاضلاب روستایی روزگار نامطلوبی را پشت سر می گذارد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در این رابطه در گفتگو با خبرنگار کاوش تایید کرده است که پرسنل شرکت آبفا روستایی استان با مشکل معوقات حقوق و بیمه رو برو هستند.

عادل حرباوی در خصوص معوقات حقوق و بیمه ی نیروهای رسمی و قراردادی این شرکت با اشاره به سه ماه حقوق معوقه ی پرسنل شرکت آب و فاضلاب روستایی و در پاسخ به صحت موضوع ۱۶ ماه بیمه ی پرداخت نشده ی این نیروها افزود: در حال حاضر آمار دقیقی از معوقات بیمه ندارم اما تقریبا همین میزان است.

وی با بیان اینکه وضع مالی شرکت آبفا روستایی استان مناسب نیست، ادامه داد: از آن جایی که این شرکت دولتی است از اعتبارات دولتی تغذیه می شود اما امسال نیز اعتبارات به موقع به شرکت پرداخت نشده که این مساله باعث مشکلات بیشتر شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان خاطرنشان کرد: مساله ادغام شرکت آبفا روستایی با شرکت آبفا استان نیز در این خصوص مزید بر علت شد اما از طرف وزارتخانه مقرر شده با همین وضعیت شرکت آبفا روستایی منتقل شود و از آن جایی که شرکت آبفا استان توانمند است وضعیت پرسنل با همسان سازی بهبود می یابد.

هرچند که در شرایط فعلی نمی توان در مورد مفید بودن یا نبودن ادغام دو شرکت آب و فاضلاب روستایی و استان قضاوتی کرد اما روشن است که در وهله اول باید تکلیف پرداختی ها و حق بیمه پرسنل آب و فاضلاب روستایی پرداخت شود نه اینکه به واسطه این ادغام، زندگی پرسنل این شرکت تحت الشعاع قرار بگیرد.

با توجه به گستردگی حوزه عملکردی شرکت آب و فاضلاب روستایی و چالش ها و گلایه هایی که در این بین وجود دارد، پرداخت معوقات پرسنل این شرکت می تواند منجر به خدمات رسانی با کیفیت تری به مشترکین شود.