راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی در بصره توسط دانشگاه شهید چمران اهواز
راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی در بصره توسط دانشگاه شهید چمران اهواز

رئیس مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی (آزفا) از راه‌اندازی یک مرکز آموزش زبان فارسی در بصره خبر داد و گفت: هدف از راه‌اندازی این مرکز، افزایش ارتباط دانشگاه شهید چمران با دانشگاه‌های بصره است.

داوود پورمظفری اظهارکرد: مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی (آزفا) یکی از حلقه‌های پروژه بین‌المللی‌ سازی دانشگاه شهید چمران اهواز است. برای ورود دانشگاه به مناسبات بین‌المللی، ساختاری تعریف شده وجود دارد که هدف آن نیز جذب دانشجویان بین‌المللی است.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همه دانشگاه‌ها را موظف کرده لست تا به دانشجویان خارجی، زبان فارسی را آموزش دهند. بنابراین این مرکز با هدف آموزش زبان فارسی تاسیس شده است که تنها مرکز رسمی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در خوزستان است.

رئیس مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی (آزفا) بیان کرد: مرکز آزفا از سال ۱۳۹۴ در دانشگاه تاسیس شد و در پایان سال ۹۶ با گرفتن مجوز رسمی فعالیت خود را رسما آغاز کرد. از سال ۹۶ تا امروز نیز بیش از ۲۰۰ دانشجو خارجی از کشورهای جهموری چک، سوریه و عراق در این مرکز تحصیل کردند.

پورمظفری با بیان این‌که برنامه‌هایی برای ارتقا کمی و کیفی آموزش زبان فارسی در دستور کار داریم، گفت: در این راستا یک شعبه برون‌مرزی آموزش زبان فارسی را در بصره راه‌اندازی کردیم که فعالیت خود را اخیرا آغاز کرده است. هدف از راه‌اندازی این مرکز نیز افزایش ارتباط علمی با دانشگاه‌های بصره است.

وی ادامه داد: این مرکز با توجه به نزدیکی به کشورهای عربی، باید تبدیل به یک برند آموزش زبان فارسی به کشورهای مجوار باشد. در این راستا منابع آموزشی جدید نیز تالیف شدند. برنامه بلند مدت دانشگاه برای افزایش ارتباط با دانشگاه‌های خارجی این است که با مراکز ایران‌شناسی اروپایی ارتباط برقرار کند. همچنین با یک دانشگاه اروپایی در ارتباط هستیم و دومین گروه از دانشجویان خود را بهمن ماه به دانشگاه خواهند فرستاد.

رئیس مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی(آزفا) در پایان گفت: امیدواریم با افزایش کیفیت آموزش بتوانیم همکاری با مراکز اروپایی و منطقه را افزایش دهیم.

مرجع/ ایسنا