دندانپزشکی غیرمجاز در آبادان تعطیل شد
دندانپزشکی غیرمجاز در آبادان تعطیل شد

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:یک مرکز غیرمجاز ارائه‌دهنده خدمات دندانپزشکی بعد از طی مراحل قانونی در آبادان پلمب شد.

حجت‌اله جانبی شنبه اظهار داشت: پس از شناسایی و احراز تخلف این مرکز غیرمجاز  دندانسازی و دندانپزشکی از سوی کارشناسان نظارت بردرمان، به اتهام ایجاد موسسه فاقد مجوز و دخالت در امور دندانپزشکی با مشارکت کارشناسان معاونت بهداشت و امورحقوقی دانشکده، مرکز یادشده پلمب و پرونده مربوطه در اختیار مراجع قضایی  قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت اینگونه مراکز می‌تواند منجر به ایجاد  ضایعات جبران‌ناپذیر برای مراجعه‌کنندگان و گسترش بیماری‌های عفونی بسیار خطرناک در آنان شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از شهروندان خواست ضمن خودداری از مراجعه به مراکز غیر مجاز برای دریافت خدمات درمانی، در صورت مشاهده، فعالیت این مراکز را به سامانه ۱۹۰ اطلاع بدهند.

دانشکده علوم پزشکی آبادان تاکنون چندین مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی از جمله لیزر درمانی را شناسایی و تعطیل کرده است.

اواسط آذرماه جاری نیز یک مرکز لیزر درمانی فاقد مجوزهای لازم که خدمات زیبایی ارایه می کرد در آبادان پلمب شد.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

مرجع/ ایرنا