آیا چون همسو قلمداد نمی شوم باید زیر سوال بروم ولو حرف منطقی و حقی بیان کرده باشم/ در مساله ی دفع آب های سطحی اصل ماجرا کنار گذاشته شده و بنده را مورد هجمه قرار داده اند/ مگر شهردار فعلی قدیس است و هیچ ایرادی به آن وارد نیست؟/ مطلبی در نقد شهرداری فعلی در رسانه هایی که به بنده انتقاد کرده اند دیده نمی شود
آیا چون همسو قلمداد نمی شوم باید زیر سوال بروم ولو حرف منطقی و حقی بیان کرده باشم/ در مساله ی دفع آب های سطحی اصل ماجرا کنار گذاشته شده و بنده را مورد هجمه قرار داده اند/ مگر شهردار فعلی قدیس است و هیچ ایرادی به آن وارد نیست؟/ مطلبی در نقد شهرداری فعلی در رسانه هایی که به بنده انتقاد کرده اند دیده نمی شود

شهردار در نشست مشترک با شرکت آبفا و همچنین برنامه برآیند صدا و سیما با این استدلال که بنده برای ۲۰ روز بارندگی نمی توانم ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه کنم به صراحت اعلام کرد برنامه ای برای اجرای شبکه دفع آب های سطحی ندارد. بنابراین وقتی باور یک شهردار این است و یا اتفاق خاصی در این حوزه که یک دغدغه ی جدی و مطالبه مردمی است رخ نمی دهد به عنوان عضو شورا وظیفه دارم به این مساله ورود کنم.

یک عضو شورای شهر اهواز گفت: به بنده ایراد گرفته شده که چرا از شهردار انتقاد می کنم، همانطور که در در دوره ی شهردار پیشین مشکلاتی بوده در زمان شهردار فعلی نیز هست، با این حال مطلبی در نقد شهرداری فعلی در رسانه هایی که به بنده انتقاد کرده اند دیده نمی شود، مگر شهردار فعلی قدیس است و هیچ ایرادی به آن وارد نیست؟

محمد جعفرفلسفی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری کاوش اظهار کرد: متاسفانه اخیرا یک رسانه درباره ی بنده از تعابیر و مطالبی استفاده کرده که برخی از آنها کاملا هدفمند و غرض ورزانه بیان شده اند، بطور مثال در جایی نوشته شده” همانطور که از قبل مشخص بود عضو سوال کننده را قانع نمی کند” پیش داوری کردند.

وی افزود: همچنین بعضی کلمات به کار برده شده مانند “شهردار محبوبش” یا عبارت این … متناسب کار رسانه ای نیست و اگر نتوانند ادعاهای خود را ثابت کنند باید جوابگوی افکار عمومی باشند.

رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز تصریح کرد: بنده در زمان آقای کتانباف شهردار جهادی و ساده زیست سه تذکر قانونی داده ام؛ یکی در مورد روند کند طرح تفکیک از مبدا، دیگری در رابطه با نبود طرح مشخص و برنامه جدی برای مبارزه با فساد و سوم در خصوص عدم تجدید مناقصه به موقع یکی از پروژه ها، بنابراین اینگونه نبوده که از آقای کتانباف تنها دفاع کرده باشم. همچنین بنده در مساله ی دفع آب های سطحی و در رابطه با آبگرفتگی معابر در سال گذشته به صراحت یک ایراد مطرح کردم و مستندات آن نیز موجود است و عنوان کردم این مشکل دلایل مختلفی از جمله نبود شبکه ی دفع آب های سطحی دارد.

فلسفی با بیان اینکه گفته شده بنده در مشکلات شهری انگشت اتهام را به سمت دستگاه های دیگر گرفته ام که این سفسطه ای بیش نیست و اینطور نبوده، عنوان کرد: بنده هنوز بطور رسمی و در صحن شورا در مورد شهردار فعلی به صورت کلی قضاوت نکرده ام که اکنون عده ای به غلط بنده را به تناقض گویی و چرخش ۱۸۰ درجه ای در مواضع متهم می کنند. تنها جاهایی که احساس کردم مشکلی وجود دارد و اگر تذکر داده نشود ممکن است خسارت بار باشد به طور جدی مطرح کردم.

اظهارات شهردار عجیب است!

این عضو شورای شهر در خصوص نقدی که نسبت به مواضع وی درمساله ی دفع آب های سطحی شده، با اشاره به اینکه اصل ماجرا کنار گذاشته شده و بنده را مورد هجمه قرار داده اند، خاطرنشان کرد: یک مصوبه در بودجه ی سال گذشته وجود داشت که براساس آن باید طرح مطالعات شبکه ی دفع آب های سطحی بروزسانی می شد به این صورت که کار مطالعاتی که سال ۸۷ انجام شده بروز رسانی شود، اما پاسخی که از سمت شهرداری به ما داده شد عجیب است زیرا آقای شاعری عنوان کرد ما معتقدیم اگر شبکه ی فاضلاب بطور کامل اجرا و اصلاح شود در زمینه ی آب های سطحی مشکلی نخواهیم داشت، که این اشتباه است زیرا شرکت آبفا در جلسه مشترک با قاطعیت و صریح این ادعا را تکذیب کرده و معتقد است شبکه موجود بر اساس حجم فاضلاب طراحی شده و به هیچ وجه جوابگوی بارندگی بیش از ۲۰ میلیمتر نیست.

وی ادامه داد: همچنین ایشان می گویند “شبکه ی فاضلاب اهواز یک شبکه ی مرکب است” که اینطور نیست، چه کسی این صحبت را قبول دارد؟ و یا اینکه بیان کرده اند “اجرای این طرح باتوجه به منابع مالی در توان مدیریت شهری نیست ” ما  نمی گوییم این کار یکساله انجام شود بلکه معتقدیم مطالعات انجام، طرح تفصیلی و نقشه ها آماده شود، ممکن است اجرای آن ۱۰ـ ۱۵ سال زمان ببرد زیرا نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارد که می توانیم از دولت کمک بگیریم همانطور که تفاهم نامه با استانداری انجام می دهیم.

رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز اذعان کرد: به من نقد شده که در دوره ی شهردار پیشین در حمایت از وی گفته ام ” در خصوص معضل دفع آب های سطحی چندین بار با استاندار، فرماندار و شهردار رایزنی شد اما شاهد بودیم که نبود آمادگی مدیریت استان و مدیریت شهری در اهواز مشکلاتی را ایجاد کرد” اتفاقا این حرف موید موضع انتقادی بنده است و در شرایط بحران همه باید پای کار باشند و به صورت مشخص به شهرداری نیز اشاره کرده ام. لذا از این جمله نمی توان برداشت کرد که بنده انگشت اتهام را متوجه دیگر دستگاه ها کرده ام.

محمد جعفر فلسفی اضافه کرد: طرح ایراد از طرف بنده به عدم وجود شبکه دفع آب های سطحی برای رفع مشکل آبگرفتگی معابر جدید نیست و از سال گذشته که بحث های آبگرفتگی جدی شد ما به این مساله ورود کردیم و بصورت مداوم پیگیر بودیم.

از اجرای طرح شبکه ی دفع آب های سطحی شانه خالی می کنند

رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه شورا و شهردار نمی تواند نسبت به موضوع آبگرفتگی بی مسئولیت باشد، گفت: آبگرفتگی معابر درحال تبدیل شدن به یک مساله ی جدی برای اهواز است که باید روی آن تمرکز کرد، در تهران در حال اجرای شبکه ی دفع آب های سطحی هستند و کار حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است  همچنین اجرای این کار در شیراز و تبریز نیز در حال انجام است اما چرا وقتی به اهواز می رسیم فرافکنی می شود و از اجرای این کار شانه خالی می کنند؟

فلسفی با بیان اینکه اگر به این مساله ایراد وارد کرده ام کار خطایی نبوده و نباید گفته شود که در مواضع بنده تناقض دیده می شود، عنوان کرد: در رسانه مذکورچندین بار گفته شده بنده  خواستار اجرای دفع آب های سطحی بوده ام در صورتیکه بحث بروز رسانی مطالعات در این زمینه را عنوان کرده ام چراکه ما هنوز طرح را نتوانسته ایم بروز رسانی کنیم.

این عضو شورای شهردر خصوص ادعایی که در رابطه با  موضوع وی نسبت به پروژه های عمرانی بیان شده، توضیح داد: آقای شاعری در بحث چپ گرد پروژه ی چهارشیرعنوان کرد تا پایان سال تمام طرح را کامل می کنم که بعد از آن در شورا به این صحبت ایراد گرفتم زیرا جای سوال بود که آیا شهرداری باتوجه به شرایط مالی و جنبه های فنی می تواند در زمان گفته شده پروژه  را به بهره برداری برسد؟ بنابراین بنده بر واقعیات تاکید کرده ام و خواستار این بودم تا درحد توان و شرایط  وعده داده شود که این مثال روشنی در نقض ادعای گفته شده است که بنده را متهم را متهم به در نظر نگرفتن مشکلات می کند.

شهردار از برگزاری نشست با شورا استقبال نکرد

فلسفی در رابطه با این گفته که در دوران شهردار گذشته وی خواستار وحدت بین شورا و شهرداری بوده که در زمان شهردار فعلی اینگونه نیست، تاکید کرد: نمی شود به دلیل اینکه تذکرات مانع وحدت شورا و شهرداری می شود از این کار خودداری کرد و این تفکر درستی نیست البته ما باید تلاش کنیم در جلسات و نشست های مشترک بخشی از مسائل را حل کنیم اما وقتی شهردار تا یک ماه پیش از نشست مشترک استقبالی نمی کند (نظر رئیس شورا را جویا شوید)  طرح سوال و تذکرها باید کجا بیان شوند؟

وی افزود: شهردار در نشست مشترک با شرکت آبفا و همچنین برنامه برآیند صدا و سیما با این استدلال که بنده برای ۲۰ روز بارندگی نمی توانم ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه کنم به صراحت اعلام کرد برنامه ای برای اجرای شبکه دفع آب های سطحی ندارد. بنابراین وقتی باور یک شهردار این است و یا اتفاق خاصی در این حوزه که یک دغدغه ی جدی و مطالبه مردمی است رخ نمی دهد به عنوان عضو شورا وظیفه دارم به این مساله ورود کنم.

رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز همچنین در رابطه با ادعای مطرح شده درخصوص انتصابات با اشاره به اینکه به تازگی اظهار نظر رسمی در این زمینه نداشته ام، گفت: در گذشته عنوان کردم که “آقای کتانباف شهرداری است که می خواهد مستقل عمل کند اما تعامل و مشورت نیز با اعضای شورا دارد که البته این پیامدهایی داشته و جاهایی دچار تناقص می شود” باید در اهواز برای همیشه به الگویی برسیم که جوابگوی شرایط شهر باشد. چه نقدی به این جمله وارد است که به آن استناد کرده اند، آیا با بنده هم نظر بوده اند یا چون نسبت به بنده ذهنیت داشته اند و همسو قلمداد نمی شوم باید زیر سوال بروم ولو حرف منطقی و حقی بیان کرده باشم.

فلسفی با بیان اینکه باید نقاط مثبت و منفی مطرح شود، ادامه داد: گفته شده بنده در مواضع خود نسبت به عملکرد ۲ شهردار سیاه و سفید عمل کرده ام درحالیکه بنده موضع گیری کلی در مورد شهردار فعلی نداشته بطور مثال عنوان نکرده ام که شهردار کاملا ناموفق است بلکه در کنار انتقادات در برخی جلسات شورا اشاره ای به اقدامات مثبت ایشان داشته ام.

وی در پایان ضمن عنوان اینکه برخی رسانه ها خود را حامی و در موضع دفاع می دانند که این اشتباه است و باید خبرگزاری یا نشریه استقلال خود را حفظ کند، اذعان کرد: به بنده ایراد گرفته شده که چرا از شهردار انتقاد می کنم، همانطور که در در دوره ی شهردار پیشین مشکلاتی بوده در زمان شهردار فعلی نیز هست، با این حال مطلبی در نقد شهرداری فعلی در رسانه ای که به بنده انتقاد کرده اند، دیده نمی شود مگر شهردار فعلی قدیس است و هیچ ایرادی به آن وارد نیست؟