کیسون این بار برنامه ۳۰۰ روزه بدون تاریخ شروع ارائه داده است/ تجمع کارگران قطار شهری برای بیمه و حقوق معوقه است
کیسون این بار برنامه ۳۰۰ روزه بدون تاریخ شروع ارائه داده است/ تجمع کارگران قطار شهری برای بیمه و حقوق معوقه است

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز در پاسخ به زمان آغاز به کار شرکت کیسون گفت: برنامه ی ارائه شده توسط شرکت کیسون تاریخ شروع و نقطه ی ابتدا ندارد، تنها یک برنامه ی ۳۰۰ روزه است و درابتدا منتظر رفع مشکلات کارگری هستیم.

شهرام شاهین زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار کاوش در رابطه با زمان راه اندازی کارگاه های قطار شهری اهواز اضافه کرد: شرکت کیسون بعنوان پیمانکار قطار شهری اهواز برای تکمیل پروژه اعلام حضور کرده اما کارگاه ها را هنوز راه اندازی نکرده است، این شرکت پیرو دستور و هماهنگی های دکتر دین پرست موظف شد برنامه ی زمان بندی ارائه کند که این کار صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شرکت کیسون صورت وضعیت پرداخت نشده ای از طرف شهرداری ندارد، ادامه داد: در هفته ی جاری جلسه ای با حضور هیات مدیره ی سازمان قطار شهری اهواز برگزار و تصمیم گیری هایی در این خصوص اخذ خواهد شد و متعاقب آن جلسه ی شورای سازمان قطار شهری نیز برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز با اشاره به اینکه برای اخذ یک سری تصمیمات قرار است مدتی مهلت به کیسون داده شود، یادآور شد: مشکل متروی اهواز یک مساله ی ملی است که در نهایت وزارت کشور بعنوان بالاترین مقام باید در این زمینه ورود پیدا کند.

شاهین زاده اذعان کرد: در سفر آخر دکتر دین پرست به اهواز نامه ای با امضای شهردار تنظیم و به ایشان ارجاع شد که در این نامه درخواست شد مبلغ  ۱۰ میلیارد تومان بابت حقوق و دستمزد معوق کارگری اختصاص یابد که این درخواست در حال سیر مراحل اداری است و به دلیل اینکه خارج از روال و بودجه ی مصوب بوده زمانبر است.

وی در خصوص اعتراضات برخی کارگران پروژه ی قطار شهری اهواز که صبح امروز( ۲۰ آبان ماه) دراعتراض  به حقوق معوقه مقابل درب مهمانسرای استانداری خوزستان تجمع کردند، افزود: تعدادی از این کارگران در روزهای گذشته به سازمان قطار شهری اهواز نیز مراجعه کرده بودند و بنده گزارشی از آخرین وضعیت مکاتبات در این زمینه را به آنها ارائه دادم اما کارگران درخصوص پرداخت بیمه و حقوق معوقه  فشار وارد می کنند که بحق هم هست.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز بیان کرد: برای حل مشکلات کارگران در حال پیگیری هستیم که در این زمینه مکاتبه ای با وزارت کشور داشته ایم و درخواست شد که مبلغی به شهرداری اهواز تخصیص داده شود تا بخشی از حقوق معوقه ی کارگران پرداخت شود، این درخواست در حال طی کردن روال اداری است و امیدواریم بزودی به آن پاسخ داده شود.

شاهین زاده اظهار کرد: این نامه در راستای مصوبه ی شورای کارگری استانداری است که درخواست شده تا ۵۰ درصد مبلغ بدهی کارگران از طرف وزارت کشور تامین شود تا شهرداری اهواز بخشی ازحقوق معوقه ی کارگران را پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: آخرین وضعیتی که کارگران  معترض از آن بی خبر هستند ارجاع این نامه به دکترجمالی نژاد معاون وزیر و مدیر سازمان شهرداری های کشور است که با پیگیری های صورت گرفته این اعتبار در حال نقد شدن است.

جمعی از کارگران پروژه قطار شهری اهواز صبح امروز دوشنبه (۲۰آبان ماه) در اعتراض به حقوق معوقه خود در مقابل درب مهمانسرای استانداری خوزستان  تجمع کردند، همچنین این تجمع در هفته ی گذشته نیز صورت گرفت.

طبق گفته ی دکتر دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در سفر آخر خود به اهواز شرکت کیسون ظرف مدت ۱۰ روز پس از اعلام ادامه همکاری باید کارگاه ها را راه اندازی می کرد.