آشنایی با موسسه خیریه بیمارستان کودکان ابوذر اهواز
آشنایی با موسسه خیریه بیمارستان کودکان ابوذر اهواز

موسسه خیریه بیمارستان کودکان ابوذر از سال 92 در بیمارستان فوق تخصصی ابوذر با هدف خدمت رسانی و حمایت از کودکان بستری نیازمند و کودکان با بیماری مزمن با مجوز فرمانداری تشکیل شد.

بیمارستان ابوذر تنها بیمارستان تخصصی فوق تخصصی اطفال در منطقه بزرگ جنوب غرب کشور است که بیماران استان های همجوار و بعضا کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز جهت درمان های تخصصی به این مرکز مراجعه می کنند.
از آنجاییکه کودکان آینده سازان این مملکت هستند و کشور جهت رشد و ترقی به انسان های سالم و قوی نیاز دارد ما و تعدادی از خیرین دور هم جمع شدیم تا کودکان عزیز به علت فقر از ادامه درمان بازنمانند.
اقدامات صورت گرفته توسط این موسسه:
۱- پرداخت کمک هزینه ترخیص کودکان بستری نیازمند که از ۳۰ تا ۷۰ درصد هزینه ها و بعضا تا ۱۰۰ درصد توسط این موسسه پرداخت می شود.
۲- کمک هزینه درمان های دارویی بیماران مزمن. همان طور که می دانید اکثر بیماران مزمن به علت هزینه های سنگین درمانی قادر به ادامه درمان نیستند که در این موارد در صورت نیازمند بودن تا ۷۰ درصد هزینه ها پرداخت می شود.
۳ خرید تجهیزات پزشکی جهت بیماران مزمن یکی از اقدامات خاص و بی نظیر این موسسه است. خرید و یا اهدا دستگاه هایی چون اکسیژن ساز، ساکشن، نبولایزر، ونتیلاتورهای خانگی (niv)، ویلچر و … توسط نیکوکاران موسسه از بستری های طولانی مدت کودکان جلوگیری کرده و باعث می شود این عزیزان در منزل و در کنار خانواده به ادامه درمان خود بپردازند.
۴- راه اندازی و تجهیز اتاق مادران جهت مادرانی که فرزندانشان در بخش های ویژه بستری هستند. همان طوری که مستحضر هستید در زمان بستری ، مادر تمام شبانه روز همراه فرزندش در بیمارستان می ماند ولی در بخش های ویژه مانند ICU و NICU همراه اجازه ماندن در بخش را ندارد به همین دلیل موسسه خیریه بیمارستان ابوذر اتاقی جهت استراحت مادرانی که از اهواز با شهرهای دور و نزدیک مراجعه کرده اند آماده کرده که مادران در نزدیکی بخش های ویژه باشند و مرتب از احوال کودک دلبندشان باخبر شوند.
۵- برگزاری جشن های باشکوه به مناسبت های مختلف در تمام بخش های بستری در طول سال یکی از اقدامات دیگر این موسسه است. هنرمندان با اهدا هدیه و بسته های خوراکی و آهنگ های شاد کودکانه سعی در خوشحالی بچه های بستری کرده، این یکی از اقداماتی است که به جرات می توان گفت باعث تحمل راحت تر بیمارستان شده و در کم کردن طول دوره درمان نقش بسزایی دارد.
۶-خرید واهدا تجهیزات پزشکی جهت بیمارستان از قبیل دستگاه های دیالیز، پمپ سرم،سیستوسکوپ یورتروسکوپ، کاپنوگراف، شیردوش برقی و… که توسط نیکوکاران موسسه به عنوان بازوان قدرتمند بیمارستان صورت گرفته است.
در پایان باید بگویم جمع نیکوکاران این موسسه با نصب العین قرار دادن این جمله که “کودکان گل باغ بهشتند نگذاریم که پرپر شوند ” قسم یاد کرده اند که روز به روز در اجرای رسیدن به هدف نهایی که همانا درمان یکسان و مناسب برای همه بیماران است تلاش کرده و از هیچ کوششی فروگذار نکنند.ان شاء الله و به امید آن روز
دکتر فروزان صادقیان
رییس موسسه خیریه بیمارستان کودکان ابوذر اهواز|