در جلسه علنی شورای شهر خرمشهر عنوان شد که ۲۷ نفر از مناطق مختلف کشور برای به دست گرفتن سکان شهرداری خرمشهر اعلام آمادگی کرده‌اند.

جلسه شورای اسلامی شهر خرمشهر با دستور جلسه ابلاغ حکم شورای حل اختلاف در خصوص عزل شهردار خرمشهر و انتخاب شهردار جدید با حضور تمام اعضای شورا برگزار شد.

انتخاب سرپرست جدید و یا شهردار در جلسه آینده با توجه به رای شورای حل اختلاف به اختلاف نظر میان اعضای شورا انجامید. برخی اعضا از جمله فاخر ربیعی خواهان انتخاب سرپرست تا زمان معرفی و صدور حکم شهردار جدید شدند و مخالفان وی با این استدلال که برای شهرداری خرمشهر سرپرست انتخاب شده است، لزومی به انتخاب سرپرست جدید نداستند.

بر همین اساس تعیین دستور جلسه آینده شورا به رای گذاشته شد و با چهار رای مقرر شد طی جلسات تخصصی صلاحیت کاندیداها بررسی و پس از مطابقت با بندهای قانون در خصوص احراز صلاحت تصدی سمت شهردار، افراد تایید صلاحیت شده برای ارائه برنامه به صحن شورا فراخوانده شوند.

موسی مطور جزیره رئیس شورای اسلامی خرمشهر در این جلسه اظهار کرد: شورا موظف شده ظرف ۱۰ روز شهردار خرمشهر را انتخاب کند و ظرف مدت زمانی تعیین شده، پس از ارسال فراخوان که ۲۴ ساعت نیز تمدید شد، ۲۷ نفر برای تصدی سمت شهرداری خرمشهر اعلام آمادگی کرده که دو نفر هنوز رزومه ارسال نکرده اند.

وی افزود: افراد از جای جای کشور اعم از شهرستان هایی همچون تنکابن تا کلان شهرهای مشهد، تهران، اصفهان و اهواز رزومه خود را به شورا ارسال کردند که پس از بررسی صلاحیت این افراد در کمیسیون حقوقی، واجدین صلاحیت به صحن شورا برای استماع برنامه ها فراخوانده می شوند.

امیر سامری سخنگوی شورای اسلامی شهر خرمشهر نیز در این جلسه یادآور شد: اعلام علاقمندی به معنای تائید صلاحیت افراد نیست و صلاحیت های بر اساس شرایط مندرج در کتاب قانون بررسی می شود.

وی که رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر خرمشهر هم هست، افزود: تائید صلاحیت افراد بر اساس قانون، اقدامی است که در تمام انتخابات ها اعم از انتخاب نماینده مجلس یا رئیس جمهور انجام می شود و نباید تفسیر اشتباهی از آن صورت گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر خرمشهر در ادامه، انتشار لیست اسامی کاندیدها برای تصدی سمت شهردار خرمشهر از سوی شورای شهر را تکذیب کرد و گفت: تنها مطالبی مورد تایید شورا است که از سوی سخنگوی شورا منتشر شود و من اعلام می کنم هیچ لیست منتشر شده ای را تایید نمی کنم و حتی من تا کنون از تمام افراد کاندید شده اطلاع ندارم.

منبع: مهر