برخی پروژه های اهواز تا تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد/ وضعیت آبگرفتگی ها امسال بهتر بود
برخی پروژه های اهواز تا تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد/ وضعیت آبگرفتگی ها امسال بهتر بود

شهردار اهواز گفت: برخی از پروژه های ناتمام اهواز در سال جاری به بهره برداری می رسند و تعدادی از آنها اوایل و یا حداکثر تابستان سال آینده تکمیل خواهند شد.

به گزارش کاوش، موسی شاعری روز سه شنبه ( ۱۴آبان ماه) در حاشیه ی بازدید از روند اجرای پروژه ی های شهر اهواز که با حضور استاندار خوزستان و اعضای شورای شهر اهواز انجام شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری اهواز در حال تکمیل پروژه هایی مانند زیر گذر زردشت، جانباز و تقاطع غیر همسطح جانباز، مسیر اتصال پل ششم به جاده ی ماهشهر و پروژه ی چهارشیر است.
وی ادامه داد: پروژه های شهرداری درحال حاضر با حمایت استاندار و شورای شهر با سرعت خوبی پیش می رود گرچه مشکلاتی در برخی از پروژه ها وجود داشت که نیاز به هماهنگی با دستگاه های مختلف دارد و بازدید میدانی استاندار از این جهت حائز اهمیت است که در جلسه ای که امروز با حضور ایشان خواهیم داشت هماهنگی جهت تکمیل پروژه ها کامل خواهد شد.
شهردار اهواز با بیان اینکه امیدواریم در آینده ی نزدیک شاهد به بهره برداری رسیدن این پروژه های ناتمام باشیم، افزود: برخی از این پروژه ها در سال جاری به بهره برداری می رسند و تعدادی از آنها اوایل و یا حداکثر تابستان سال آینده تکمیل خواهند شد که پروژه های بزرگی نیز هستند.
شاعری با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه ها کمک شایانی به توسعه ی شهر اهواز خواهد کرد، تصریح کرد: ظرف مدت حداکثر دو هفته ی آینده کلنگ بزرگترین تقاطع غیر همسطح جنوب کشور را در میدان دانشگاه به زمین خواهیم زد.
وی در خصوص آبگرفتگی معابربا اشاره به اینکه هماهنگی خوبی بین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب در بارش اخیر ایجاد شد، عنوان کرد: سال های گذشته در بعضی نقاط تا یک هفته آبگرفتگی معابر وجود داشت و وضعیت بحرانی بود اما امسال شرایط در بارش اخیر بسیار بهتر بود و ظرف مدت کوتاهی در چند ساعت و در بعضی نقاط ظرف ۲۴ ساعت دفع آب های سطحی انجام گرفت.
شهردار اهواز اضافه کرد: اما در نقاطی که مشکل فاضلاب وجود دارد امکان تخلیه نیست بطور مثال در سه راه فرودگاه محل تخلیه وجود ندارد و شرکت نفت نیز اجازه ی کار در آن منطقه را نمی دهد و راهی برای دفع آب وجود ندارد.
وی تاکید کرد: وضعیت امسال در بارندگی گرچه مطلوب نبود اما بسیار بهتر بود اما باز هم باید تلاش کنیم که وضعیت بهتر شود و امیدواریم در بارندگی های آینده با تمهیداتی که درنظر گرفته می شود مشکلات کمتری داشته باشیم.
شهردار اهواز در خصوص اقدامات شهرداری برای دفع آب های سطحی خاطرنشان کرد: در بسیاری از نقاط مانند کوی انقلاب، کیانپارس و کیانشهر و کوی علوی لوله گذاری انجام شده همچنین ایستگاه ها نیز اورهال شده اند و پیش از فصل بارندگی حجم گسترده ای لایروبی جوی ها انجام شد و این اقدامات ادامه پیدا می کند تا زمان بارندگی ظرف مدت حداکثر سه ساعت آبگرفتگی معابر تخلیه شود.
شاعری درخصوص حقوق معوقه ی کارگران قطار شهری افزود: وظیفه ی پرداخت حقوق کارگران برعهده ی شرکت کیسون بعنوان پیمانکار پروژه است و کیسون هیچگونه طلبی از شهرداری اهواز بعنوان کارفرما ندارد.
وی تاکید کرد: ادعای شرکت کیسون در شورای عالی در حال بررسی است گرچه شهرداری نیز ادعاهایی حقوقی در این رابطه دارد.
شهردار اهواز تصریح کرد: شرکت کیسون نه تنها صورت وضعیت پرداخت نشده ای نزد سازمان قطار شهری و شهرداری اهواز ندارد بلکه شهرداری از کیسون مطالباتی دارد.
شاعری در پایان گفت: برای پروژه ی قطار شهری اهواز با وزیر کشور،استاندار و رییس سازمان برنامه و بودجه جلساتی داشته ایم، گرچه این موضوع فرایند پیچیده ای دارد اما بزودی در این زمینه تعیین تکلیف می کنیم.

امروز بازدیدکنندگان در محل پروژه های تقاطع جانباز (زردشت)، زیرسازی آسفالت منطقه عین دو، جاده ساحلی حدفاصل استخر موج تا تاسیسات شرکت نفت  و احداث پل نهم حضور یافته و از نزدیک در جریان فعالیتهای عوامل پروژه ها قرار گرفتند.