استاندار خوزستان: سرانه درمانی‌ این استان کافی نیست
استاندار خوزستان: سرانه درمانی‌ این استان کافی نیست

استاندار خوزستان از ناکافی بودن سرانه درمانی در این استان انتقاد کرد و خواستار بهبود این سرانه توسط سازمان‌های بیمه‌گر شد.

غلامرضا شریعتی روز شنبه در همایش تجلیل ازفعالان بیمه سلامت خوزستان در سرسرای اجتماعات هتل پارس افزود: سرانه درمانی شهروندان خوزستانی به دلیل اقلیم خاص و بالا بودن هزینه زندگی باید افزایش یابد.
وی با بیان اینکه برخی شهروندان خوزستانی حتی توان مراجعه به دکتر و بیمارستان و پرداخت هزینه درمانی را نیز ندارند بیان کرد: عدالت حکم می‌کند در چنین شرایطی سرانه درمانی به تناسب هزینه سنگین زندگی در خوزستان افزایش یابد ضمن آنکه سربار دیگر استان های همجوار نیز بر مراکز درمانی و بیمارستانی فشار زیادی آورده است.
استاندار خوزستان با بیان اینکه سازمان بیمه گر در چنین شرایطی نباید همه استان ها را یکسان ببینند افزود: سازمان های بیمه گر از جمله سازمان بیمه ایران باید نگاهی جامع به وضعیت استان ها و تفاوت‌های منطقه ای داشته باشند تا به عدالت نزدیک شوند.
وی با بیان اینکه نگاه یکسان به همه استان ها بدون درنظر گرفتن تفاوت‌های اجتماعی و زیرساختی ، ما از از عدالت دور می کند بیان کرد: خوزستان وضعیت خاص و موقعیت ویژه ای دارد و قابل مقایسه با استان هایی نظیر یزد نیست و نیاز است سازمان بیمه سلامت به خوزستان به‌ ویژه در زمینه سرانه درمانی نگاه ویژه داشته باشد.
سلامت محوری در دولت تدبیر و امید
استاندار خوزستان سلامت محوری را از اولویت مهم دولت تدبیر و امید خواند و افزود:با اجرای طرح تحول نظام سلامت ، نیمی از جمعیت خوزستان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
شریعتی به رضایت مندی مردم از اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و ادامه داد: با وجود محدودیت اعتباری دولت ، طرح تحول نظام سلامت متوقف نشد تا مردم زیر بارسنگین هزینه درمانی کمر خم نکنند.
وی گفت: با این وجود هنوز مردم با مشکلاتی رو به رو هستند چون برخی قشرهای کم درآمد توان پرداخت هزینه درمانی را ندارند و با یک عمل جراحی زیر خط فقر می‌روند.
وی اجرای طرح وسع بیمه سلامت را طرحی در راستای هدفمندی عدالت بیمه ای بیان کرد و افزود:آنهایی که توانایی پرداخت حق سرانه درمانی را دارند باید بخشی از هزینه درمانی را بپردازند تا قشرهای فقیر جامعه بتوانند یارانه ی درمانی بیشتری دریافت کنند.
وی اجرای طرح مکانیزه کردن رسیدگی به پرونده های بستری و نسخه پیچی الکترونیکی در موسسه های طرف قرارداد بیمه سلامت را گامی مهم در طرح دولت الکترونیک خواند و گفت:این طرح ها رضایت مندی مردم و کاهش هزینه ها را به دنبال دارد و از تلف شدن وقت مردم و خطاهای انسانی جلوگیری می‌کند.

منبع: ایرنا