صدور سالانه ۲۲ میلیون دفترچه در بیمه سلامت/ ۲۵۰ هزار نفردر خوزستان فاقد هرگونه پوشش بیمه درمانی هستند
صدور سالانه ۲۲ میلیون دفترچه در بیمه سلامت/ ۲۵۰ هزار نفردر خوزستان فاقد هرگونه پوشش بیمه درمانی هستند

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: سالانه 22 میلیون دفترچه در بیمه سلامت صادر می شود، البته با همکاری دانشگاه جندی شاپور دفترچه بیمه سلامت در بیمارستان های دولتی دانشگاهی حذف شده و با ارائه کدملی بیماران خدمات بستری را دریافت می کنند.

به گزارش کاوش، علی خسروی شامگاه شنبه در حاشیه ی بازدید از چهارمین نمایشگاه الکامپ که در محل نمایشگاه دائمی اهواز برگزار شد، بیان کرد: با اجرای طرح همپوشانی ۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند به این صورت که افراد فاقد پوشش بیمه ای به دفاتر بیمه مراجعه می کنند و با استعلام از وزارت رفاه ظرف یک ماه کارهای لازم برای آن‌ها توسط بیمه سلامت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارنفردر استان تحت پوشش  بیمه سلامت هستند، ادامه داد: از این تعداد ۳۳۷ هزار نفر در شهرستان اهواز و ۲۵۰ هزار نفر در دزفول هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان با بیان اینکه رویکرد بیمه سلامت حرکت به سمت پروژه‌های الکترونیک است، عنوان کرد: در دو سال اخیر چهار پروژه مهم الکترونیک را آغاز کرده ایم که اولین پروژه استحقاق سنجی در بیمارستان های دولتی است و هدف آن رفع هم پوشانی و حذف دفترچه است.

خسروی خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت می کنند، تعداد مؤسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در خوزستان یک هزار و ۸۰۰ واحد در ۵۳ بیمارستان هستند.

وی  درخصوص طرح حذف دفترچه‌ تصریح کرد: در این طرح با ارائه کدملی نسخه الکترونیک نوشته می شود و به وسیله ی آن  مراجعه کنندگان دارو یا خدمات آزمایشگاهی لازم را دریافت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان با بیان اینکه حذف پرونده‌های بستری به صورت کاغذی از دیگر پروژه های الکترونیک بود، اضافه کرد:  در گذشته این پرونده ها به صورت دستی در اختیار بیمار قرار می‌گرفت و برای دریافت هزینه بیمه به دفاتر بیمه مراجعه می کردند.

خسروی اظهار کرد: طرح حذف پرونده های کاغذی بیماران بیمارستانی از شهریور ماه استارت زده شد و اکنون نیز در تمام بیمارستان ها اجرا می شود و از مهر ماه  امسال پرونده کاغذی از بیمارستان ها دریافت نمی شود که این کار باعث شفافیت در همین عرصه می‌شود.

وی  در خصوص دیگر اقدامات بیمه سلامت اذعان کرد: از دیگر پروژه ها، طرح پوشش بیمه اجباری مبتنی بر ارزیابی وسع است، درخوزستان ۲۵۰ هزار نفر فاقد هرگونه پوشش بیمه درمانی هستند که با اجرای این طرح این تعداد تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان درخصوص پرداخت‌های این افراد پس از دریافت خدمات پزشکی به بیمه یادآور شد: برای دهک اول تا سوم خدمات کاملا رایگان است، دهک چهارم ۵۰ درصد حق بیمه ای را پرداخت می کنند و دهک پنجم به بالا نیزملزم به پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه ای هستند.