مدیرکل جدید آموزش و پرورش از سیاست زدگی پرهیز کند
مدیرکل جدید آموزش و پرورش از سیاست زدگی پرهیز کند

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان هم مانند کشور وضعیت خوبی ندارد و شاخص‌های اجتماعی نشان می دهد آموزش و پرورش وظیفه اصلی خود را به خوبی انجام نمی دهد، افزود: مدیر کل جدید آموزش و پرورش به دور از مسائل سیاسی و جناح بندی های مرسوم باید از همه نیروها و امکانات استفاده کند و با یک عقل جمعی و بذون سیاست زدگی در راستای کاهش مشکلات آموزش و پرورش گام بردارد.

به گزارش کاوش، علی حسین حسین زاده در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان که چهارشنبه ( ۸ آبان ماه) در تالار طلاییه آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز با حضورمعاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش کشور و جمعی از مسئولان و مدیران استانی برگزار شد، عنوان کرد: آمار و شاخص‌ها از این حکایت دارند که آموزش و پرورش در کشور وضعیت خوبی ندارد و مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد که باید برای آنها چاره ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: شاخص‌های اجتماعی و آسیب های موجود حکایت از آن دارد که کاردر حوزه زیربنایی که آموزش و پرورش بعد از خانواده عهده دار آن است به خوبی صورت نمی گیرد، این  به معنی انکار زحمات مدیران نیست بلکه بحث کلان تری است و نشان می‌دهد که ما از اهدافی که در چارچوب وظایف تعیین شده فاصله داریم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان بیان کرد: امیدواریم با نگرش علمی وزیر آموزش و پرورش شاهد تغییر رویکردها و بازگشت به جایگاه واقعی این نهاد مهم در کشور باشیم.

حسین زاده با تاکید براینکه آموزش و پرورش استان متاسفانه جایگاه خوبی ندارد، تصریح کرد: مشکلات وضعیت موجود را همه می دانیم اما برای رفع آن نیاز به یک مدیریت جهادی است، خوزستان در این حوزه نیازبه جهش دارد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت رتبه های آموزشی ما نیاز به تغییر دارد، افزود: عدالت آموزشی وضعیت خوبی ندارد و در مناطق کم‌ برخوردار استان مشکلات زیادی وجود دارد که رفع آنها توجه ویژه در این مناطق را می‌طلبد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان اظهار کرد: گرچه در این مناطق اقداماتی انجام شده اما کفایت نمی کند و همه مسئولان آموزش و پرورش با همدلی و استفاده از نیروهای نخبه باید اقدامات اساسی تر انجام دهند.

حسین زاده خاطرنشان کرد: اکثر نیروهای سیاسی از حوزه آموزش و پرورش هستند و هر زمان که نیاز به نیروی نخبه احساس می شود سمت و سو به آموزش و پرورش است.