یک سوم جمعیت اهواز حاشیه نشین است/ ۵۰ درصد خسارت کشاورزان در سیل پرداخت شده است
یک سوم جمعیت اهواز حاشیه نشین است/ ۵۰ درصد خسارت کشاورزان در سیل پرداخت شده است

نماینده ی مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: یک سوم جمعیت اهواز یعنی در حدود 400 هزار نفرحاشیه نشین هستند که این رقم به نسبت شهرهای دیگر کشور بالا است و قطعا این موضوع خدمات رسانی را بیشتر دچار مشکل می کند.

به گزارش کاوش، همایون یوسفی در جلسه ی شورای اداری که امروز ( ۲۹مهرماه) برگزار شد، عنوان کرد: خوزستان در یک مقطع زمانی به طورمثال در قبل از جنگ جزو دو استان برخوردار کشور بود اما در حال حاضر بنا به شرایطی به وضع کنونی رسیده که هیچ نقطه ی استان برخوردارتر از نقطه ی دیگر نیست و یکی از دلایل این موضوع افزایش جمعیت خوزستان است.
وی ادامه داد: جمعیت استان خوزستان در سال ۴۵ حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر، ده سال بعد ۲ میلیون و صد هزار نفر، در سال ۶۵ یعنی در زمان جنگ ۲میلیون و چهارصد هزار نفر، در سال ۷۵ سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و در آخرین آمار( ۹۵ ـ ۹۶) چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بوده است که نشان دهنده ی این است در مدت زمان کوتاهی جمعیت استان سه برابر شده است.
نماینده ی مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمعیت شهرستان اهواز در زمان جنگ حدود ۳۴۰ هزار نفر و در حال حاضر یک میلیون و پانصد هزار نفر است که با جمعیت مناظق جدا شده ی کارون، باوی و حمیدیه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است، علی رغم این افزایش جمعیت، امکانات و زیر ساخت های استان تغییر زیادی نکرده است.
یوسفی تاکید کرد: نبود زیرساخت های لازمه به دلایل مختلفی بوده از جمله به واسطه بیکاری که در شهرستان های مختلف استان اتفاق افتاد و همچنین بروز جنگ و ناامنی مرزها و نیز خریداری زمین های کشاورزی توسط پروژه هایی مانند نیشکرکه بسیاری از مردم را مجبور به مهاجرت به اهواز کرد.
وی با اشاره به اینکه در اهواز شاخص های توسعه یافتگی در زمان جنگ بهتر از حال حاضر بوده است، اضافه کرد: تولید ناخالص ملی در کشور سالیانه حدود ۴۵۰ میلیارد دلار است و از این مبلغ ۶۰ تا ۷۰ میلیارد دلار در خوزستان جریان دارد که یکی از غنی ترین نقاط دنیا محسوب می شود.
نماینده ی مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: از این رقم سالیانه حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار در اهواز گردش دارد که یکی از غنی ترین شهرهای دنیا به لحاظ منابع مالی است، اما بدلیل نبود زیر ساخت های مناسب این پول زیاد به جای اینکه اثر مثبت داشته باشد تاثیر تخریبی داشته است.

۵۰ درصد خسارات کشاورزان پرداخت شده است

نماینده ی مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث سیل خسارت های کشاورزان ۵۰ درصد پرداخت شده است و ادامه ی آن در حال بررسی است همچنین، خسارات منازل آسیب دیده از سیل درحال پرداخت است.
جواد کاظم نسب ( الباجی) تصریح کرد: تعداد زیادی از مشکلات موجود در استان را از جمله مشکلات کشاورزان نمایندگان مجلس پیگیری کرده اند همچنین یکی از خواسته های مردم تعمیر سیل بندها بوده که اعتبارات خوبی به آن اختصاص داده شده و در حال تکمیل هستند.
وی افزود: چندین مرتبه به شخصه با وزیر نیرو در خصوص کشاورزی استان نشست داشته ام و به همراه نمایندگان دیگرنیز در این زمینه نامه ای به وزیر نیرو مکاتبه شده تا شلتوک از کشارزان خوزستان به صورت خرید تضمینی انجام شود که این امر در حال اجرا است.
نماینده ی مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کمیسیون کشاورزی به همراه نمایندگان دیگر مساله ی افزایش قیمت گندم مطرح شد.
کاظم نسب ( الباجی) ادامه داد: سه هفته ی پیش دیداری با وزیر ورزش و جوانان کشور داشته و موضوع مشکلات اهواز و حوزه ی انتخابی باوی و کارون و حمیدیه را بیان کردم که ایشان به معاون پارلمانی خود آقای تقی زاده دستور دادند تا در هفته ی آینده بازدیدی به استان داشته باشند.