بازداشت کارگران هفت تپه در مسیر تهران شایعه است/ سه نفر قبل رفتن احضار شده بودند
بازداشت کارگران هفت تپه در مسیر تهران شایعه است/ سه نفر قبل رفتن احضار شده بودند

نماینده ی مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع که کارگران هفت تپه در مسیر تهران بازداشت شده اند شایعه است چرا که سه نفر از این کارگران قبل از رفتن به تهران احضار شده بودند و چون توجهی نکردند به آنها گفته شد تا زمان ابلاغ مجدد احضاریه سفر را کنسل کنند.

سید راضی نوری در روز سه شنبه ( ۱۶مهرماه) در گفت و گو با خبرنگار کاوش در خصوص خبرهای مطرح شده مبنی بر بازداشت تعدادی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در مسیر تهران که برای دیدار با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس رفته بودند، اظهار کرد: به گفته ی روز گذشته ی دستگاه اطلاعاتی و دادستان سه نفر از کسانی که قصد رفتن به تهران را داشتند از قبل توسط دادستان احضاریه به آنها ابلاغ شده بود اما حضور پیدا نکرده بودند.

وی ادامه داد: ۱۲ نفر از کارگران هفت تپه با هدف همراهی آن سه نفری که برای آنها احضاریه آمده بود قصد رفتن به کمیسیون اجتماعی مجلس را داشتند اما  چون به آن سه نفر  گفته شد تا زمان ابلاغ مجدد احضاریه سفر را لغو کنند، همگی سفر را کنسل کردند.

نماینده ی مردم شوش تصریح کرد: در جریان جلسه ی کمیسیون اجتماعی که مقرر بود برگزار شود نیستم و اگر با بنده هماهنگ می شد ممکن بود این مسائل پیش نیاید.

نوری با اشاره به نا آرامی های مجدد در دو روز گذشته از سوی کارگران این شرکت عنوان کرد:  بخشی از حقوق آنها پرداخت شد و با این امر آرامش نسبی به وجود آمد که می تواند مسکنی برای این جو باشد.

وی اضافه کرد: مطالبه ی کارگران بیشتر در حوزه ی معوقات حقوق است و در حال پیگیری برای پرداخت بخش دیگری از حقوق ها هستیم.

نماینده ی مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک سری از اعتراضات به جهت احضاریه دادستان به تعدادی از کارگران بود، اذعان کرد: تقریبا اعتراضات و تجمعات وسیع کارگران از انتشار فایل صوتی که در آن  دو نفر از اعضای یکی از اصناف کارگری از یکی از مدیران ارشد شرکت درخواست رشوه کردند شروع شد و خواستار استعفاء یا برکناری بعضی از اعضای شورای کارگری شدند.

سید راضی نوری خاطر نشان کرد: از مدیرکل این شرکت درخواست کردیم دفتر ویژه ای با محوریت مدیریت کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شرکت مستقر کند تا با توجه به گستردگی و وسعت کارخانه و تعداد نیروها، در دسترس مجموعه ی کارگران و مشکلات آنها باشد.

وی در پایان افزود: باتوجه به اینکه کشور در شرایط خاص اقتصادی بسر می برد از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تقاضا دارم مطالبات خود را از طریق مجموعه های شورای کارگری، فرماندار، اداره ی کار و نمایندگان پیگیری کنند زیرا ممکن است دست هایی پشت این اعتراضات باشد و تنش هایی را به وجود آوردند که چه بسا شاید در راستای خواسته ی بحق کارگران نیز نباشند.