به کسی برنخورد اگر می توانستید مشکلات را حل کنید انجام می دادید
به کسی برنخورد اگر می توانستید مشکلات را حل کنید انجام می دادید

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور گفت: وزیر کشور دستور دادند تا موضوعات مهم بر زمین مانده ی شهر اهواز را بررسی کنیم لذا اگر در این جلسه صحبت ها چالشی شد به کسی بر نخورد چرا که اگر می توانستید مشکلات را حل کنید تا کنون انجام می دادید.

به گزارش کاوش، بابک دین پرست در نشست تخصصی مشکلات آب و فاضلاب اهواز که شامگاه دوشنبه (۸ مهرماه) در استانداری برگزار شد، بیان کرد: سرازیر شدن فاضلاب اهوازاز ۲۷ نقطه به رودخانه کارون به هر عنوان قابل قبول نیست چراکه رودخانه کارون هویت شهر اهواز و حتی کشور است.

وی افزود: تمام دستگاه های متولی از جمله شرکت آب و فاضلاب، سازمان آب و برق، محیط زیست و اداره کل گردشگری باید فکری به حال رودخانه کارون کنند.

معاون وزیرعنوان کرد: یکی  دیگر از موضوعات نگران کننده در خصوص فاضلاب وضعیت بهداشت عمومی به دلیل پس زدگی های فاضلاب در سطح شهر اهواز است که باید به آن توجه داشت.

دین پرست یادآور شد: طبق گزارش های مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز طرح جامع  فاضلاب این شهر درسال ۷۸ تصویب شده و تاکنون که در حدود ۲۳ سال از زمان تصویب آن می گذرد ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل آن چهار هزار و ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه کارون به حدی بوی نامطبوع می دهد که امکان تردد از کنار آن وجود ندارد، اظهار کرد: اهواز به دلیل وجود رودخانه کارون می تواند به یک شهر با جاذبه گردشگری بالا تبدیل شود اما شرایط فعلی کارون و بروز جزیره های متعدد در آن سبب بی رمق شدن این رودخانه شده است.. طرح ساماندهی رودخانه ی کارون باید جدی گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور ضمن اشاره به دستور رهبری مبنی بر حل مشکل فاضلاب اهواز ادامه داد: به هر طریق ممکن و با سرعت زیاد از محل اعتبارات ویژه باید این مشکل برطرف شود چرا که در هیچ شهری این توجیه ازمسئولان شنیده نمی شود که برای جاری نشدن فاضلاب در خیابان، آن را در رودخانه بریزند، آیا واقعا ما در ساماندهی و حل مشکل  فاضلاب  یک شهر با یک میلیون و چهارصد نفری عاجز هستیم که مجبور به این امر شویم؟

اگر معضل فاضلاب حل نشود مسائل از وزارت کشور پیگیری می شود

دین پرست با عنوان اینکه مسائلی مانند فاضلاب نباید باعث تشویش اذهان عمومی شود، تصریح کرد: فاضلاب اهواز به یک معضل در شهر تبدیل شده است و مسئولان این حوزه یا باید با ارائه راهکار و برنامه قطعی فکری به حال مشکل فاضلاب این شهر کنند و یا آنکه این مسائل را از طریق وزارت کشور پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به دستور رهبری مبنی بر حل مشکل فاضلاب اهواز تاکید کرد: به هر طریق ممکن و با سرعت زیاد از محل اعتبارات ویژه این مشکل باید برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور عنوان کرد: برخی مسئولان استان دلیل بروز مشکل فاضلاب اهواز را استفاده از شبکه های بتنی و فرسودگی اعلام می کنند، اما چرا باید ۹۰۰ کیلومتر از طول شبکه فاضلاب اهواز با گذشت ۳۰ سال دچار فرسودگی و ریزش شود، اگر دلیل وضعیت فعلی فاضلاب اهواز این امر است که باید پیمانکار و مسئولان وقت به مراجع قضایی معرفی شوند.

تاکید مقام معظم رهبری بر حل مشکل فاضلاب اهواز

دین پرست اضافه کرد: ۱۶مردادماه امسال نامه ای مبنی بر وجود مشکل در فاضلاب اهواز به رهبری تقدیم شد و ایشان در تاریخ ۲۲ مرداد در فرمانی خطاب به رییس جمهور بر لزوم حل مشکل فاضلاب اهواز تاکید کردند و ریاست جمهور نیز دستورات لازم را به رییس سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.