عدم توجه به تذکرات شورا منجر به طرح سوال از شهردار شد/ هدف از طرح سوال انعکاس خواست مردم است
عدم توجه به تذکرات شورا منجر به طرح سوال از شهردار شد/ هدف از طرح سوال انعکاس خواست مردم است

یکی از اعضای شورای شهر اسلامی کلانشهر اهواز گفت: طبق قانون چنانچه به تذکرات شورا از سوی شهرداری ترتیب اثر داده نشود، بحث طرح سوال از شهردار به وجود می آید.

محمد جعفر فلسفی در گفت و گو با خبرنگار کاوش در رابطه با طرح سوال از شاعری شهردار اهواز بیان کرد: از جمله سوالات مطرح شده از شهردار بحث سگ های ولگرد که مردم به آن معترض بودند و وانت بارهای فروشنده در سطح شهراست که شهردارتا کنون نتوانسته این موارد را ساماندهی و مدیریت کند.

وی با اشاره به برخی ایراداتی که در شکل و شیوه ی انتصابات وتغییرات مدیریتی وجود داشت، ادامه داد: دلیل دیگر طرح سوال از شهردار بحث رفتاری او بود که در بعضی تغییر و تحولات سمت های مدیریتی در شهرداری، شان و شئونات رعایت نشده بود و درحدود یک ماه گذشته این تذکرات به ایشان داده شده بود.

رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهراهواز با بیان اینکه طرح سوال از شهردار موضوعی طبیعی است، عنوان کرد: اگر این قبیل تذکرها داده نشود محل ایراد است چه بسا دردوره ی گذشته ی شورا نیز این امرانجام شد و به شخصه چندین تذکر داده ام.

فلسفی تصریح کرد: طرح سوال از شهردار توسط یکی از اعضای شورای شهر انجام شده که  نتیجه ی این موضوع به پاسخ هایی که شهردار به این سوالات دارد بستگی دارد که آیا جواب های قانع کننده ای می دهد یا خیر.

وی اضافه کرد: طرح سوال شورا از شهرداری ها به دلیل اشکالات و ایراداتی که در نحوه ی مدیریتی شهری وجود دارد انجام می شود، شورا به دلیل اینکه نماینده ی مردم در شهر است و شان نظارتی دارد لازم است که خواست های مردم را منعکس کند و در جایی که احساس می کند در شهرداری قصوری وجود دارد تذکر دهد.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری باید تلاش خود را بکند که تذکرات موثر واقع شود، خاطرنشان کرد: طرح سوال معنایی جز پیشرفت در نحوه ی خدمت رسانی شهری ندارد.

فلسفی افزود: اگر سوال کننده که یکی از اعضای شورا است قانع نشود در مرحله ی بعد برای طرح استیضاح تصمیم گیری می شود که این موضوع باید برای انجام شدن به امضای حداقل یک سوم اعضای شورا رسیده باشد.

وی یادآورشد: در افکارعمومی و فضا سازی هایی که دراین مدت در فضای مجازی انجام شده یک عده به صورت مداوم شهرداری و شورا را تشویق  وعده ی دیگر تخریب می کنند.

رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز ضمن اشاره و تایید فضاسازی های موجود بر تصمیم گیری ها، گفت: مواردی هست که روی تصمیم اعضای شورای شهرممکن است تاثیر بگذارد از جمله اینکه، فردی که دائم به شورای شهر هجمه وارد می کرد در بررسی هایی که داشتیم متوجه شدیم در دو و سه ماه گذشته جذب شهرداری شده است.

فلسفی در پایان ضمن لزوم وجود فضای منطقی و آرام برای تصمیم گیری، بیان داشت: باتوجه به اینکه باید برای اصلاح امور و رفع دغدغه های مردم تلاش کنیم از رسانه ها خواست درجهت ایجاد این فضا کمک کنند تا هر تصمیمی گرفته می شود درست و منطقی باشد.