[ad_1] خبرگزاری فارس: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه در توئیتی اعلام کرد: به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی‌ها در خصوص ابتکارات اخیر بین روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد.» وی تصریح کرد: «در این سفر […]

[ad_1]

خبرگزاری فارس: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه در توئیتی اعلام کرد: به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی‌ها در خصوص ابتکارات اخیر بین روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد.»

وی تصریح کرد: «در این سفر با هیأت آمریکایی ملاقات یا مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.»

خبرگزاری فرانسه ساعتی پیش از فرود یک فروند هواپیمای دولتی ایرانی در شهر «بیاریتز» فرانسه، محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت خبر داد.

همزمان خبرنگار کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک دیپلمات غربی مدعی شد که «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی وارد شهر بیاریتز شده و قرار است در حاشیه اجلاس گروه ۷ دیدارهایی داشته باشد.

ظریف وارد محل اجلاس «G۷» شد

نشست سران گروه هفت از دیروز در شهر بیاریتز فرانسه در حال برگزاری است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز جمعه و در ادامه سفرش به چند کشور اروپایی در پاریس با امانوئل ماکرون رئیس جمهور و لودریان وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتنی است قرار بود عصر امروز ظریف راهی چین، ژاپن و مالزی شود و احتمالا بعد از بازگشت از این سفر، سفر به شرق آسیا انجام خواهد شد.


فرانسه: مذاکره‌ای میان ظریف و آمریکا برنامه‌ریزی نشده

خبرگزاری رویترز بعدازظهر یکشنبه از آغاز مذاکره «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در حاشیه نشست گروه ۷ در بیاریتز فرانسه خبر داد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابعی در کاخ الیزه مذاکره ظریف و لودریان را تایید و اعلام کرد که هیچگونه گفت‌وگویی میان ظریف و آمریکایی‌ها در بیاریتز برنامه‌ریزی نشده است.

ظریف وارد محل اجلاس «G۷» شد

بر اساس اعلام این منبع در ریاست جمهوری فرانسه، گفت‌وگوهای ظریف و لودریان درباره شرایطی خواهد بود که می‌تواند به کاهش تنش‌ها میان واشنگتن و تهران منجر شود.


واکنش ترامپ به خبر سفر ظریف به فرانسه

رئیس‌جمهور آمریکا در پی انتشار خبر عزیمت ظریف به محل برگزاری نشست گروه ۷، از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

ظریف وارد محل اجلاس «G۷» شد

به نقل از خبرگزاری راشا تودی، دونالد ترامپ گفت: در این‌باره نظری ندارم.


ترامپ مخالفتی با دعوت ظریف به «G۷» نداشت

به نقل از رویترز، یک مقام رسمی وزارت خارجه فرانسه در گفتگو با خبرنگاران جزئیات بیشتری پیرامون حضور وزیرخارجه ایران در حاشیه اجلاس گروه هفت اعلام کرده است.

به گفته این مقام دیپلماتیک فرانسه که نخواسته نامش فاش شود، تصمیم برای دعوت از وزیر خارجه ایران در جریان شام کاری شنبه شب (شب گذشته) از سوی رهبران گروه هفت گرفته شده است.

ظریف وارد محل اجلاس «G۷» شد

در این ارتباط گفته شده ترامپ نیز با دعوت از وزیر خارجه ایران به حاشیه اجلاس هفت مخالفتی نداشته است.

این مقام دیپلماتیک فرانسوی در عین حال در پاسخ به این سوال که آیا دیگر مقامات کاخ سفید در واشنگتن نیز از دعوت ظریف به اجلاس گروه هفت با خبر بوده‌اند یا نه، گفته است که فرانسه با توجه به شرایط خودش تصمیم گیری می‌کند.

دیپلمات فرانسوی همچنین افزوده است که شب گذشته ترامپ و ماکرون بیش از دو ساعت در ارتباط با کاهش تنش با ایران به گفتگو پرداخته‌اند.

دیپلمات فرانسوی همچنین افزوده است با وجود دعوت ظریف به اجلاس گروه هفت، اما هیچ گونه گفتگوی مستقیمی میان مقامات آمریکایی و ایرانی برگزار نخواهد شد، هرچند فرانسه به تلاش‌ها برای کاهش تنش میان دو طرف ادامه خواهد داد.


منوچین: ترامپ آماده مذاکره با ایران است

خبرگزاری مهر: «زک میلر» خبرنگار آسوشیتدپرس هم اکنون در پیامی توییتری نوشت: از استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا درباره حضور ظریف (وزیر خارجه ایران) در اجلاس سران گروه ۷ سئوال شد.

ظریف وارد محل اجلاس «G۷» شد

خبرنگار آسوشیتدپرس در ارتباط با سفر ظریف به محل نشست گروه ۷ ادعا کرد: منوچین در این باره گفت ترامپ قبلا هم گفته که تا همان حدی که ایران بخواهد مذاکره کند ما پیش شرطی برای آن مذاکرات نگذاشته ایم. من نمی خواهم درباره اینکه چه کسی اینجا است و یا نیست حرفی بزنم.

[ad_2]