[ad_1] ایسنا: عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی امروز(۲۶ مرداد) در حاشیه بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی کرمانشاه روندی که اکنون در تولید و خودکفایی کشور ایجاد شده را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: باید به سمتی برویم که فقط کالاهای ضروری که واقعا امکان تولید آنها در کشور نیست را وارد کنیم. وی […]

[ad_1]

ایسنا: عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی امروز(۲۶ مرداد) در حاشیه بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی کرمانشاه روندی که اکنون در تولید و خودکفایی کشور ایجاد شده را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: باید به سمتی برویم که فقط کالاهای ضروری که واقعا امکان تولید آنها در کشور نیست را وارد کنیم.

وی تصریح کرد: گفت: برخی تحریم‌ها به نفع تولید داخلی است و روند خودکفایی را تسهیل می‌کند.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به حمایت سیستم بانکی از بخش تولید، یادآور شد: بانک‌ها اهتمام ویژه‌ای برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی مولد دارند؛ از این پس نیز نظارت بیشتری به بانک‌ها اعمال می‌شود که پول را در مسیر درست تولید هزینه‌ کنند.

همتی: محدودیتی برای تامین ارز مواد اولیه نداریم

همتی با بیان اینکه تاکنون ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی برای مواد اولیه و قطعات تامین شده و از این پس نیز تامین خواهد شد، خاطرنشان کرد: محدودیتی در این زمینه نداریم.

وی اشاره‌ای هم به بازدید از چند طرح و واحد صنعتی استان کرمانشاه کرد و گفت: برای واحدهای استان کرمانشاه نیز به هر اندازه که نیاز باشد پشتیبانی ریالی و ارزی انجام خواهیم داد.

همتی با بیان اینکه سیستم بانکی در کرمانشاه فعال و خوب عمل می‌کند، نمونه این امر را در پرداخت تسهیلات مربوط به زلزله دانست.

[ad_2]