استاندار خوزستاندر در آیین افتتاح پست های برق دانیال و درویشی در شهرستان شوش گفت: در طول سه سال توفیق خدمت به مردم استان،صنعت برق استان درحوزه ی فوق توزیع،انتقال و توزیع تغییر و تحول جدی داشته است.

به گزارش کاوش، غلامرضا شریعتی ادامه داد:در سیستم فوق توزیع بارگیری از تاسیسات بیش از ۷۰-۸۰  درصد و در توزیع اغلب نقاط بالای ۹۰درصد بوده است اما با سرمایه گذاری های زیادی که دراین حوزه انجام شده پایداری سیستم برق را افزایش داده و مارا دارای امنیتی در برق رسانی در حوزه های خانگی، صنعتی و کشاورزی می کند و زمینه را برای سرمایه گذاری بیشتر در استان فراهم می کند.

وی اظهارداشت: یکی از دغدغه های استان در سال های پیش مشکل سرمایه گذاران بدلیل نبود برق در برخی نقاط استان بود که این مساله  با زحمات وتلاش و پیگیری های مسئولین برق منطقه ای و توزیع برق استان و اهواز در حال کاهش و حل شدن است.

استاندار خوزستان افزود:  درزمان ریزگردها که برق استان دچار مشکلاتی شد و مسیولین کشور نیز متوجه شدند، دولت نیز برای حل مشکل برق استان کمک کرد و در مجموع مدیریت علمی و کارشناسی  شده ای برای برق منطقه ی استان و توزیع برق اهواز بر استان حاکم شد.

شریعتی بیان کرد: درحال حاضر روزانه پروژه هایی در صنعت برق درحال افتتاح و یا پایداری بیشتر در حال افتتاح یا بهره برداری است

وی گفت: تعدادی گروه های خط گرم، کلیدهای گازدار هوشمند، بالابر و پست های برق ثابت افزایش پیدا کرده و پست های gis در حال توسعه هستند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در مجموع این اقدامات بیش از دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در صنعت برق در سیستم توزیع و فوق توزیع انجام شده  یا درحال اجرا است و به پایداری سیستم برق کمک می کند و باعث برقراری امنیت شهروندان در این زمینه می شود و تامین انرژی را برای استان آسان تر می کند.

شریعتی با تشکر از اقدامات انجام شده، اضافه کرد: این روند با همین سرعت،کیفیت و جدیت ادامه داده می شود.

وی ادامه داد: با انجام گرفتن برنامه ها در این زمینه  دوسالآینده نوید این را  می دهیم که برای ۲۰سال آینده کل خوزستان مشکل تامین برق چه درسرمایه گذاری و چه برای مصارف خانگی و شهری نخواهد داشت.