چند نکته از آدم ربایی زن جوان در اهواز!
چند نکته از آدم ربایی زن جوان در اهواز!

مساله را نباید تنها در سرقت زیورآلات زن جوان خلاصه کرد چرا که خانم ربوده شده در چنگ آنها بوده و توان مقاومتی هم نداشته است، پس زورگیرها اگر می خواستند می توانستند علاوه بر دزدی هر بلای دیگری نیز سر او بیاورند و حتی او را بکشند.

مرتضی آژند/ کاوش: در ماه های اخیر کلیپ هایی از سرقت با سلاح سرد در اهواز منتشر شده که در آنها زورگیرها با تهدید چاقو، گوشی موبایل و وسایل مردم که در چند مورد نیز افراد کم سن و سال بوده اند را می دزدند.

اما در جدیدترین نوع این زورگیری ها ماجرا کمی پیچیده و عجیب می شود و در روز روشن یک آدم ربایی صورت می گیرد که در خبرهای منتشر شده هدف از این آدم ربایی سرقت طلا و جواهرات خانم ربوده شده، گزارش شده است.

فیلم منتشر شده بیشتر به سکانسی از یک فیلم هالیوود با موضوع آدم ربایی می ماند، خودرویی مشکی خانم را تعقیب می کند و جلوی پای او ترمز می گیرد، خانم که متوجه می شود فرار می کند اما در چند ثانیه سرنشین های خودروی سواری که سه نفر هستند پیاده شده و او را به زور و خشونت سوار و از محل فرار می کنند. یک آدم ربایی که گویا فیلم نامه داشته است و چندین بار این صحنه تمرین شده تا بدون نقص اجرا و برداشت شود.

چند نکته در مورد این آدم ربایی و زورگیری قابل ذکر است؛ آدم ربایی در روز روشن و در خیابانی که ماشین ها در تردد هستند انجام شده، در خیابانی که مسکونی بوده و فیلم نیز از دوربین مدار بسته یکی از همین منازل ضبط شده است، یعنی زورگیرها این جرئت را پیدا کرده اند که نقاب بزنند و در شهر هر فعلی را انجام دهند.

این دیگر یک سرقت کور در بیرون از شهر یا زورگیری از مردم در ساعت های پایانی شب یا ساعت های خلوت شهر یا در بعضی از محلات بخصوص نیست و عملا یک آدم ربایی با اعمال خشونت است و هر هدفی می تواند داشته باشد.

آدم رباها نیز در این سرقت مبتدی و تازه کار نبوده اند و با برنامه عمل کرده اند چرا که گفته شده خودرویی که با آن آدم ربایی انجام گرفته نیز سرقتی بوده و از نقاب هم استفاده کرده اند که شناسایی آنها ممکن نباشد.

مساله را نباید تنها در سرقت زیورآلات زن جوان خلاصه کرد چرا که خانم ربوده شده در چنگ آنها بوده و توان مقاومتی هم نداشته است، پس زورگیرها اگر می خواستند می توانستند علاوه بر دزدی هر بلای دیگری نیز سر او بیاورند و حتی او را بکشند.

فیلم آدم ربایی به سرعت در شبکه های مجازی منشتر شده و باعث ترس و نگرانی در بین شهروندان و ابراز نگرانی آنها از امنیت شهر شده است. بعضی ها هم نوشتند کسی چه می داند در آن چند دقیقه بر سر این خانم چه آمده و اثرات روحی روانی این شوک تا کی او را اذیت خواهد کرد.

این فیلم حتما به دست دیگر دزدان و سارقان هم رسیده است و ممکن است این حس را به انها القا کنند که آنها نیز این نوع زورگیری ها را تکرار کنند یا حتی رفتارهایی بدتر از آن را انجام دهند.

علاوه بر افزایش آمار دزدی ها و زورگیری ها در سطح شهرها، اسلحه کشی و نزاع های طایفه ای با اسلحه نیز در استان در حال فزونی است و بیم آن می رود که این درگیری های نگران کننده نیز بیشتر و بیشتر شوند.

این آمار می گوید که لازم است به مساله امنیت در استان نگاه تازه و جدی تری شود و هم چرایی افزایش آمار خشونت در استان مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد و هم دستگاه های مربوطه در اجرا، اقدامات باز دارنده ملموسی برای حفظ امنیت و پاک سازی شهر از مجرمین انجام دهند.