خوزستان را سیل برد اهواز را فاضلاب! + گزارش تصویری
خوزستان را سیل برد اهواز را فاضلاب! + گزارش تصویری

هرچند تبعات نادیده گرفتن مشکل پس زدگی فاضلاب باعث شد تا مدیرعامل شرکت آبفای اهواز برکنار شود، اما سرپرست جدید هم با وجود آنکه گفته بود مشکل به زودی حل می شود هنوز نتوانسه راه حلی برای مهار و کنترل سیل فاضلاب پیدا کند. باید نشست و دید آب از روستاهای سیل زده که ارتفاع آن به متر هم می رسد زودتر دفع و عقب نشینی می کند یا مشکل پس زدگی فاضلاب در کلانشهر اهواز؟

تبعات سیل در خوزستان به شکل های متفاوتی بروز کرده و علاوه بر سیل خانمان براندازی که در کانون توجه است، بحران دیگر را هم باعث شده که تا به امروز چندان جدی گرفته نشده و همراه با ایجاد نارضایتی عمیق بین شهروندان سلامتی آنها را هم به خطر انداخته است

در کلانشهر اهواز علاوه بر خطر نفوذ آب به شهر در روزهای اخیر، از همان ساعت های نخست افزایش دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز که هم زمان با شروع بحران سیل در خوزستان بود، مشکل پس زدگی فاضلاب نمایان شد و آرام آرام در چند نقطه شهر خود را به شکل دریاچه ای از فاضلاب نشان داد.

هرچند تبعات نادیده گرفتن مشکل پس زدگی فاضلاب باعث شد تا مدیرعامل شرکت آبفای اهواز برکنار شود، اما سرپرست جدید هم با وجود آنکه گفته بود مشکل به زودی حل می شود هنوز نتوانسه راه حلی برای مهار و کنترل سیل فاضلاب پیدا کند.

در همین رابطه اعلام شد که در ۹۵ درصد شهر اهواز مشکل پس زدگی فاضلاب حل شده، اما حتی اگر این آمار صحیح باشد مشکل فاضلاب در یک نقطه هم علاوه بر آنکه سلامتی شهروندان آن منطقه را به خطر می اندازد و آنها را از زندگی عادی باز می دارد با توجه به باز بودن محیط شهری و تردد شهروندان می تواند سلامت کل شهر را به خطر بیندازد.

بازدید های میدانی نشان می دهد که پس زدگی فاضلاب در اهواز مربوط به یکی دو نقطه نیست و در حال حاضر این مشکل در چندین نقطه پر جمعیت و پر تردد شهر وجود دارد و رنگ و بوی بد آن از فاصله ها هم مشخص است.

این گزارش تصویری کاوش، مشکل پس زدگی فاضلاب و حجم آن را در کیانپارس، کیان آباد، امانیه، معین زاده و پردیس نشان می دهد.

باید نشست و دید آب از روستاهای سیل زده که ارتفاع آن به متر هم می رسد زودتر دفع و عقب نشینی می کند یا مشکل پس زدگی فاضلاب در کلانشهر اهواز؟

 

لاب سیل