کاوش: شعله ور شدن آتش درگیری های دزفول و اندیمشک بر سر نصب یک تابلو، یک بار دیگر نشان داد که مسئولان حتی از عهده حل اختلاف های کوچک بین مردم عاجزند و اجازه می دهند این درگیری ها به سمت بحرانی شدن ماجرا پیش بروند. در درگیری بر سر نصب تابلوی ورودی شهر دزفول […]

کاوش: شعله ور شدن آتش درگیری های دزفول و اندیمشک بر سر نصب یک تابلو، یک بار دیگر نشان داد که مسئولان حتی از عهده حل اختلاف های کوچک بین مردم عاجزند و اجازه می دهند این درگیری ها به سمت بحرانی شدن ماجرا پیش بروند.

در درگیری بر سر نصب تابلوی ورودی شهر دزفول از سمت اندیمشک، مردم دو شهر با هم درگیر شده و آتش این اختلاف بعد از گذشت یک ماه در حال شعله ور شدن  است.

واقعا چرا  استان ما از عهده حل اختلاف های کوچک بین مردم بر نمی آید و مسئولان اجازه می دهند شرایط به سمتی برود که بعد از وقوع درگیری ها از تحت کنترل بودن شرایط صحبت کنند. چه کسی پاسخگوی این وضعیت است و با این شرایط، سرانجام درگیری ها و اختلاف های بین مردم که در حال زیاد شدن است، به کجا می رود و آیا با این روندها و مخابره اخبار ناامنی و اختلاف، آبرو و اعتباری برای استان می ماند؟

یک ماه می شود که مردم دو شهر که زندگی درهم تنیده ای دارند بر سر نصب یک تابلو دچار اختلاف و درگیری شده اند و مسئولان نتوانستند اختلاف بین آنها را حل کنند. با چنین روندی ابر بحران های خوزستان بحث های زیست و محیطی و اقتصادی نیست بلکه اختلاف ها و درگیری های کوچک بین مردم است که توانایی حل و فصل کردن آنها وجود ندارد.

چه کسی پاسخگوی شرایط اندیمشک و دزفول است؟ چرا باید مردم دو شهرستان که چند کیلومتری هم فاصله ندارندبر سر نصب یک تابلو درگیر شوند؟  یا چرا بعد از درگیری های یک ماه پیش و حل نشدن اختلاف ها در شب عید باید اقدام به نصب مجدد تابلو شود و چرا در روزهایی که این دو شهر میزبان مسافران نوروزی و راهیان نور هستند مردم به جان هم افتادند و اعتباز هر دو شهر را از بین برده اند؟ آیا این درگیری ها خواسته همه مردم اندیمشک و دزفول است یا تنها عده کوچکی با تحریک دیگران اقدام به ادامه درگیری ها می کنند؟

جدا در شرایط کنونی که مشکلات اقتصادی گریبان مردم را گرفته ، منطقی است که اولویت دارترین مطالبه دو شهر همسایه نصب یک تابلو ورودی شهر است یا پشت پرده این اتفاق مسائل دیگری در جریان است؟

در نهایت باید گفت که این درگیرها نشان می دهد که باید یک بحران دیگر به بحران های قبلی استان اضافه کرد؛ بحرانی اجتماعی از جنس درگیری و اختلاف بین مردم.