مزرعه پرورش گل در حمیدیه از لنز دوربین کاوش
مزرعه پرورش گل در حمیدیه از لنز دوربین کاوش

کاوش: در همین چند کیلومتری اهواز در روستای شبیشه شهرستان حمیدیه مزرعه ای ۶ هکتاری است که در آن انواع گل پرورش داده می شود و به استان های تهران، اصفهان، شیراز و از آنجا به خارج از کشور صادر می شود. مالک این گلزار می گوید که زمانی اینجا ۶۰ هکتار به زیر کشت […]

کاوش: در همین چند کیلومتری اهواز در روستای شبیشه شهرستان حمیدیه مزرعه ای ۶ هکتاری است که در آن انواع گل پرورش داده می شود و به استان های تهران، اصفهان، شیراز و از آنجا به خارج از کشور صادر می شود.

مالک این گلزار می گوید که زمانی اینجا ۶۰ هکتار به زیر کشت گل می رفت ولی به دلیل مشکلات که از عهده آن بر نیامدیم به ۶ هکتار کاهش یافت سعید عبیاوی نمی داند که با شرایط پیش آمده از عهده اداره این ۶ هکتار در سال های آینده بر خواهد آمد یا دوباره مجبور به کاهش کشت می شود.

او از سازمان جهاد کشاورزی استان گلایه بسیار دارد که هیچ وقت از ما حمایت نکرد و در شرایط کنونی که برای سرپا ماندن نیاز به حمایت داریم نیز از آنها خبری نیست، عبیاوی می گوید که برای کشت ۶ هکتار به ۱۰۵ کیسه کود شیمیایی نیاز دارد اما سازمان جهاد تنها به او ۱۰ کیسه داده است و باید بقیه را از بازار آزاد با قیمت های سرسام آور تهیه کند.

خراب بودن جاده دسترسی به مزرعه، مشکل بارگیری گل ها، تهیه سم و گرد و خاک مشکلات دیگری است که مزرعه گل روستای شبیشه را تهدید می کند.

در این مزرعه گل ۲۰ تا ۳۰ نفر مشغول به کار هستند و برداشت محصول در حال حاضر آغاز شده است.

عبیاوی انتظار دارد که مورد حمایت قرار بگیرد، او گفته که اگر به ما وام کم بهره بدهند می تواند مزرعه گل را گسترش دهد و اشتغال زایی بیشتری داده باشد.

به گزارش کاوش؛ اشتغال زایی تنها به ساخت پتروشیمی و کارخانجات پر سر و صدا نیست، اشتغال زایی شناخت مزیت های هر منطقه و حمایت از کسب و کارهای بومی را هم شامل می شود.