افزایش هشت برابری بیماران کرونایی در اهواز
افزایش هشت برابری بیماران کرونایی در اهواز

دبیر شورای سلامت اهواز از افزایش هشت برابری آمار بیماران کرونایی اهواز طی ۲ هفته اخیر خبر داد.

دبیر شورای سلامت اهواز از افزایش هشت برابری آمار بیماران کرونایی اهواز طی ۲ هفته اخیر خبر داد.

دکتر مهران احمدی بلوطکی روز یکشنبه در نشست ستاد کرونا اهواز که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه یک درصد از نمونه های مثبت کرونا برای بررسی بیشتر به انستیتو پاستور تهران ارسال می شود باید تصور کرد که موارد بسیاری از اُمیکرون در سطح شهر وجود دارد.

دبیر شورای سلامت اهواز با بیان اینکه علائم اُمیکرون  ابتدایی و حتی ممکن است به شکل یک حساسیت جزئی بروز پیدا کند، گفت:  سیر بیماری اُمیکرون از مراجعان سرپایی به سمت بستری در حال حرکت است لذا مهمترین راه پیشگیری و جلوگیری از انتقال بیماری، تزریق واکسن می باشد.

احمدی بلوطکی با تاکید بر تزریق دُز سوم واکسن از بین واکسن های موجود و در دسترس، از سازمان ها و گشت های نظارتی خواست نسبت به انجام واکسیناسیون حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: افراد واکسن زده باید ماسک را فراموش نکنند  و مراکز خدماتی دارای ارباب رجوع باید زدن ماسک توسط افراد را جدی بگیرند چرا که تعدادی از افراد، ناقل بدون علامت هستند و باعث فعال ماندن چرخه بیماری در جامعه می شوند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: با توجه به کاهش دما و بسته بودن درب ها در ادارات، لازم است نسبت به جانمایی و نصب تهویه اقدام جدی به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه همه نوع واکسنهای کووید ۱۹‌ به میزان لازم در مراکز واکسیناسیون موجود است افزود: در راستای رفاه حال مردم، علاوه بر فعال بودن پایگاه های تجمیعی در شهر اهواز، کلیه‌ مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی از ساعت هشت تا ۱۴ خدمات واکسیناسیون کرونا را ارائه می دهند و همچنین هفت مرکز خدمات جامع سلامت در شهر اهواز تا ساعت ۲۰ مشغول فعالیت هستند.

احمدی با بیان اینکه ممکن است روند طولانی بیماری عاملی در کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشد گفت: با توجه به شرایط کنونی بهترین اقدام برای پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دستها می باشد، بنابراین لازم است شهروندان هرچه سریعتر جهت انجام واکسیناسیون دُز سوم با  واکسن های موجود اقدام کنند.

در حال حاضر تمام شهرهای استان خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

 

منبع: ایرنا