استاندارخوزستان: هیچگونه کمبود کالایی در بازار نباید رخ دهد
استاندارخوزستان: هیچگونه کمبود کالایی در بازار نباید رخ دهد

استاندار خوزستان گفت: نباید با کمبود کالا در بازار بر مشکلات و سختی های مردم افزوده کرد، باید تمامی دستگاه های مربوطه نهایت تلاش را برای فراوانی کالا در بازار داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت: نباید با کمبود کالا در بازار بر مشکلات و سختی های مردم افزوده کرد، باید تمامی دستگاه های مربوطه نهایت تلاش را برای فراوانی کالا در بازار داشته باشند.

به گزارش کاوش اخبار، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه‌شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: خوزستان با مشکلات مختلفی روبه رو است و فشارهای زیادی بر مردم این استان وارد است لذا دیگر نباید با کمبود کالا در بازار و یا افزایش قیمت کالاها بر مشکلات آنها افزوده شود.

وی گفت: به تازگی با وزیر جهاد کشاورزی در خصوص کمک به تامین مرغ در خوزستان نشستی داشتم و مقرر شد تا در تامین مرغ منجمد به استان با توجه به کاهش میزان جوجه ریزی در استان در خرداد و تیر امسال کمک شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر ارایه اطلاعات درست در ستاد تنظیم بازار استان بیان کرد: دستگاه‌های عضو این ستاد باید اطلاعات درست از بازار خوزستان و میزان ذخایر کالاها در استان ارایه دهند تا به مردم نیز وضعیت حقیقی بازار ارایه شود.

وی با اشاره به سامانه‌ای شدن جوجه ریزی گفت: بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی جوجه ریزی به صورت سامانه‌ای انجام می‌شود و مرغداری‌هایی که تا ۹۰ درصد مرغ تولیدی خود را تحویل کشتارگاه ندهند امکان جوجه ریزی و ثبت آن در سامانه را ندارند اما این کار باعث کاهش شدید مرغ در بازار خواهد شد.

استاندار خوزستان افزود: در نشستی که با وزیر جهاد کشاورزی داشتم مقرر شد که مرغدارهایی که به حد نصاب مرغ تحویل مرغداری نمی‌دهند فقط نهاده تحویل داده نشود و مانع جوجه ریزی آنها نشوند اما متاسفانه هنوز این پیشنهاد عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: این تصمیم نه تنها باعث کمبود مرغ در بازار می‌شود بلکه به صنعت تولید مرغ نیز ضرر و زیان زیادی وارد می‌کند.

قیمت تک نرخی شدن شکر کارشناسی نیست

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به تک نرخی شدن قیمت شکر بیان کرد: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور قیمت شکر خانوار ، صنف و صنعت، برای قطع دست دلالان از این بخش از ابتدای تیر یکسان شده است.

وی گفت: این کار برای کاهش فعالیت دلالان در این بخش بسیار خوب است اما متاسفانه قیمت گذاری کارشناسی انجام نگرفته و قیمت تک نرخی شدن شکر در بالاترین حد در نظر گرفته شد.

هم اکنون قیمت هر کیلوگرم شکر فله تا ۱۳۰ هزار ریال و بسته بندی تا ۱۵۰ هزار ریال به فروش می‌رسد.

سلیمانی دشتکی افزود: برای اصلاح این قیمت گذاری نامه‌ای به وزیر صمت خواهم نوشت تا در این بخش کارشناسی لازم انجام شود.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای حمل و نقل کالا از بندر امام خمینی(ره)

استاندار خوزستان گفت: بخش خصوصی ثابت کرده که در حمل و نقل و ارسال کالا از بندر امام خمینی‌(ره) به سایر نقاط کشور عملکرد بسیار بهتری از دولت داشته است.

وی افزود: برای جلوگیری از کمبود هرگونه کالا در استان و کمک به فراوانی کالا باید تخلیه کالا از بندر امام خمینی(ره) با سرعت انجام شود و برای تحقق این مهم لازم است که از بخش خصوصی موفق استفاده شود.

تخلیه کالا از انبارهای تملیکی به نفع مردم

استاندار خوزستان ادامه داد: در این شرایط که با مشکلات زیادی روبه رو هستیم نباید کالا در انبارهای تملیکی دپو شود، بسیاری از کالاها در این انبارها از بین رفته و دیگر قابل استفاده نیستند.

وی گفت: با ترخیص این کالاها و فروش آنها در بازار با قیمت مناسب، می‌توان کمک بسیار خوبی به مردم انجام شود ضمن اینکه از خراب شدن کالاها در این شرایط سخت اقتصادی جلوگیری می‌شود.

سلیمانی دشتکی افزود: از دستگاه قضایی خواستیم که به این موضوع ورود کند و برای رفاه حال مردم کالاهای تملیکی را تعیین تکلیف کند.

وی گفت: متاسفانه برخی افراد با سیاه نمایی در فضای مجازی به دنبال التهاب در جامعه هستند و به نقاط مثبت و قوت و تلاش‌هایی انجام شده، اشاره‌ای نمی‌شود.