پیشنهاد طرح خوزستان جنوبی در صحن علنی مجلس/ خوزستان نیازمند مدیریت فردی در قامت وزیر است
پیشنهاد طرح خوزستان جنوبی در صحن علنی مجلس/ خوزستان نیازمند مدیریت فردی در قامت وزیر است

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: خوزستان نیازمند مدیریت فردی در قامت وزیر است چون از نظر اقلیم، بافت اجتماعی، فرهنگی، سوابق تاریخی، صنعتی، سیاسی و مرزی قدمت فراوانی دارد.

 نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: خوزستان نیازمند مدیریت فردی در قامت وزیر است چون از نظر اقلیم، بافت اجتماعی، فرهنگی، سوابق تاریخی، صنعتی، سیاسی و مرزی قدمت فراوانی دارد.

به گزارش کاوش اخبار، سید محمد مولوی شامگاه یکشنبه در نشست بررسی بسترها و مشکلات حوزه گردشگری شهرستان آبادان استان خوزستان را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: این استان آن‌قدر مهم است که رئیس‌جمهور دستور دادند باید در جلسات هیئت دولت استاندار خوزستان دارای جایگاه ویژه و همانند یک وزیر در دل دولت جا داشته باشد.

وی از پیشنهاد طرح خوزستان جنوبی در صحن علنی مجلس خبر داد و تصریح کرد: هیچ‌گاه دوست نداشتم این یکپارچگی به هم بخورد اما واقعیت آن است که خوزستان نیازمند مدیریت فردی در قامت وزیر است چرا که این استان از نظر اقلیم، بافت اجتماعی، فرهنگی، سوابق تاریخی، صنعتی، سیاسی و مرزی دارای قدمت فراوانی است.

وی همچنین خوزستان را استانی ثروتمند خواند و تأکید کرد: ما استان فقیری نیستیم که دستانمان در مقابل دیگران دراز باشد و همه باید با هم روی مسائل مختلف شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و استان خوزستان متفاوت فکر کنیم و تدابیر لازم را بیندیشیم.

به نوشته مهر، مولوی با بیان اینکه پالایشگاه آبادان در دورانی بی‌بدیل و بی‌نظیر بود، افزود: اکنون پالایشگاه آبادان زخمی و کمر شکسته در حال فعالیت است و صدها رقیب دیگر نیز در بخش‌های مختلف دارد که متفاوت فکر کردن، برنامه‌ریزی کردن و تصمیم‌گیری معادل آن است.

وی گفت: سردار سلیمانی گفتند من بحران و تهدید را دوست دارم ازاین‌رو که از تهدید فرصت بسازم؛ لذا انتظار دارم که در این زمینه با توجه به اینکه همه شرایط مهیاست باید همه دستگاه‌ها کمک کنند تا ظرفیت جدیدی را به وجود آورند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در اینجا نیازی به آب و دریاچه نداریم چراکه موجود هستند و همچنین نیازی به فضای جذابیت نداریم چرا که به اندازه کافی از آن بهره‌مند هستیم اما باید برای حل مشکلات به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اکنون گردشگری دیگر یک صنعت است، تأکید کرد: گردشگری اکنون یک صنعت بین‌المللی است و جهانیان بهترین استفاده را از آن می‌برند که استان خوزستان یک طرف و آبادان و خرمشهر طرف دیگر هستند چون ویژه‌اند؛ آبادان به شهر شب معروف است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری را حوزه‌ای تخصصی خواند و تصریح کرد: این حوزه یک صنعت، علم و دانش است که برخی از موضوعات مطرح شده در این نشست را برای اولین بار می شنوم چرا که کار من این نیست بلکه وظیفه من به عنوان نماینده این است که موضوعات و نظرات کارشناسی را بگیرم و تا پایان و رسیدن به نتیجه نهایی دنبال کنم.