رئیس جمهور: رفع تنش آبی در بسیاری از مناطق خوزستان خبر مسرت بخشی است/ مدیریت تولید نباید ما را از مدیریت مصرف غافل کند
رئیس جمهور: رفع تنش آبی در بسیاری از مناطق خوزستان خبر مسرت بخشی است/ مدیریت تولید نباید ما را از مدیریت مصرف غافل کند
اگر مدیریت مصرف و الگوی صحیح مصرف آب، برق و سوخت را نداشته باشیم، این نعمت ها الهی را از دست می دهیم.

رئیس جمهور گفت: خبر رفع تنش آبی در بسیاری از مناطق خوزستان به همت مسئولین تلاشگر، بسیار مسرت بخش است.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ در آیین بهره برداری از طرح های صنعت آب و برق خوزستان که با حضور مسئولین کشوری و استانی در گیت بوستان برگزار شد، اظهار کرد: خبر رکورد کشت گندم در استان و خبر رفع تنش آبی در بسیاری از مناطق خوزستان و تلاش شبانه روزی کارگران و کارشناسان برای رفع تنش های آبی به همت مسئولین تلاشگر، بسیار مسرت بخش است، امیدوارم با تلاش جهادی دیگر مشکل تنش آبی نداشته باشیم، ممکن است برای برخی نشدنی باشد ولی این مهم برای ما نزدیک و قابل دستیابی است.

وی افزود: امیدوارم که با نگاه و تدبیر جهادی وزیر نیرو، استاندار و مدیریت آب و برق استان خوزستان که از خانواده شهداست و با اخلاص و پیگیری مجدانه، رفاه و آسایش بیشتری برای مردم فراهم آید.

رئیس جمهور ادامه داد: خوزستان ظرفیت های خدادادی بسیاری دارد و کار مدیران، مدیریت درست این ظرفیت ها به نفع مردم است.

رئیسی بر اهمیت موضوع افزایش بهره وری در کار تاکید کرد و گفت: با بازنگری در امکانات، نیروی انسانی و ظرفیت ها، افزاش بهره وری را محور کار خود قرار دهید و ببینید وضع موجود با وضع مطلوب چقدر فاصله دارد؛ تلاش کنید فاصله را کم کنید.

رئیس جمهور منابع آب، برق، گاز، نفت، مخازن و … را بخشی از ظرفیت های استان خوزستان دانست و خاطر نشان کرد: مدیریت استفاده از این ظرفیت ها بسیار مهم است؛ شناخت امکانات و ظرفیت ها، به کارگرفتن ظرفیت ها به نفع مردم و تشخیص اولویت ها که بسیار مهم است، از وظایف مدیران در جهت افزایش بهره وری است.

رئیسی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن امید و خستگی ناپذیر بودن، تصریح کرد: باید با امید و اخلاص بر خلاف خواست دشمن در مسیر اهداف خود حرکت کنیم؛ گزارش ها حاکی از نوید پیروزی و موفقیت است.

رئیس جمهور با اشاره به بهره برداری از ۲۸ طرح صنعت آب و برق در ۱۲ نقطه در استان خوزستان به صورت ارتباط تصویری و برخط، گفت: از همه مدیران، کارشناسان، پیمانکاران، کارگران و همه دست اندر کاران صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم و امیدوارم مردم از این پروژه ها و آغاز ها بهره مند شوند چرا که هدف ما این است که مردم احساس رفاه، آسایش و آرامش کنند.

رئیسی در ادامه خاطر نشان کرد: در آغاز کار دولت سیزدهم، مشکلاتی در همه کشور وجود داشت اما در خوزستان مشکلات و تنش های آبی و برقی، فاصلاب و ….فراوانی وجود داشت که برای مردم ملموس بود اما با همت مدیران با کفایت در استان، اکنون خوزستان تبدیل به یک کارگاه عظیم و پر تلاش شده است که هر روز شاهد بهره برداری های متعددی در جهت رفاه حال مردم هستیم و امیدواریم با تلاش های جهادی شاهد گشایش بیشتر در زندگی مردم شریف خوزستان باشیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: روزی که به اهواز سفر کردیم ۴ یا ۵ جبهه کاری وجود داشت و پس از مدتی به ۱۵۴ جبهه کاری تبدیل شد که این قابل تعمق است؛ کاری که می‌توانست سال‌ها طول بکشد به زمان محدودی تبدیل شد و این کار را جوان‌های این مرز و بوم انجام دادند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان، اشاره کرد: این مراسم یادآور ایثار و جهاد و از خودگذشتگی مردمی است که سالها برای دفاع از وطن و عزت کشور سختی های زیادی تحمل کردند، این مراسم برای مدیران مسئولیت آور است.

رئیس جمهور تاکید کرد: عده ای نا امیدانه حرف می زنند اما ما تابع رهبری هستیم که یک دنیا امید دارد و به همه ما امید می دهد همچنین تلاش مجاهدانه شهدا در این سرزمین نیز به همه ما درس می دهد که هرگز نا امید و خسته نشویم.

وی با تقدیر دوباره از همه دست اندرکاران صنعت آب و برق اظهار امیدواری کرد و گفت: کارهای بزرگی که در دست دارید را با دقت سرعت و به صورت کامل به مردم تحویل دهید و هرگز سرعت را فدای دقت نکنید چرا که مهم نیست کار به نام کدام مدیر و در کدام دوره تمام شود مهم قرار گرفتن کارها در سبد نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیسی در ادامه اشاره کرد: اگر چه نزولات آسمانی بخشی از نیازهای آبی ما را مرتفع کرده است اما باقی نیازها باید با مدیریت صحیح آب مرتفع شود و این بسیار مهم است؛ مدیریت تولید نباید ما را از مدیریت مصرف غافل کند، اگر مدیریت مصرف و الگوی صحیح مصرف آب، برق و سوخت را نداشته باشیم، این نعمت ها الهی را از دست می دهیم؛ استفاده درست همان شکرگزاری از نعمت های خداست.