آیا اصلاح‌طلبان خوزستان با لیست صدای ملت به میدان می‌آیند؟
آیا اصلاح‌طلبان خوزستان با لیست صدای ملت به میدان می‌آیند؟
طبق گزارش‌های غیر رسمی، لیست احزاب اصلاح طلب و اعتدالگرا تحت عنوان «صدای ملت» این هفته در اهواز و برخی شهرستان‌ها اعلام‌ خواهد شد.

موضوعاتی همچون کاندیدای اصلاح طلب در جبهه‌ پایداری و آشفتگی در شورای ائتلاف تا ورود اصلاح طلبان خوزستان به انتخابات تحت عنوان لیست صدای ملت را در این بسته خبری بخوانید.
به گزارش کاوش اخبار، به زمان رسمی تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی چند روزی مانده و هنوز اسامی نامزدها توسط منابع رسمی اعلام نشده است اما فعالیت‌های تبلیغاتی مدتی است که به صورت غیررسمی آغاز شده است.
*به نوشته خبرگزاری فارس، آشفتگی و بی نظمی شورای ائتلاف در اعلام لیست همانند دوره گذشته تکرار شد به طوری که راه را برای شایعه‌سازی باز کرده است ولی آنچه مشخص است لیست نهایی نامزدها در اهواز از بین سید شکرخدا موسوی، مجتبی یوسفی، ناصر سودانی، سید محسن موسوی زاده و محمد امیر خواهد بود و ممکن است لیست نهایی بیش از ۳ نفر باشد.
*طبق گزارش‌های غیر رسمی، لیست احزاب اصلاح طلب و اعتدالگرا تحت عنوان «صدای ملت» این هفته در اهواز و برخی شهرستان‌ها اعلام‌ خواهد شد.
*احمد خنیفر فعال رسانه‌ای و فرهنگی در خصوص عملکرد گروه‌ها و احزاب در جریان انتخابات در توییتی نوشت: به جای تمرکز بر کار و جبران عقب‌ماندگی، بخش قابل توجهی از انرژی نخبگان و مدیران صرف قدرت‌طلبی و اختلافات داخلی بین گروه‌ها، احزاب، اقوام و جریان‌ها شده؛ در این شرایط تنها راه‌حل موجود این است که تضاد منافع به اشتراک منافع تبدیل شود.
*انتخاب یک اصلاح طلب به عنوان کاندیدای جبهه پایداری در شادگان حاشیه‌ساز شده است.
*بر اساس تقویم رسمی انتخابات در روز دوم اسفندماه و همزمان با پایان آخرین مرحله از رسیدگی به اعتراضات داوطلبان ردصلاحیت شده، اسامی داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی رسما اعلام خواهد شد.
*جمعی از نخبگان بختیاری خوزستان با آیت‌الله کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند؛ وی در این نشست اظهار کرد: در عصر امروز که مرزها در هم نوردیده شده، تنگ نظری، ظلم به خود است؛ مرزکشی حرام شرعی و مایه عقب ماندگی است.
*یکی از نمایندگان مجلس ششم از حوزه‌ انتخابیه اهواز در فضای مجازی اعلام کرد که حمایت او از دو کاندیدای مجلس دوازدهم شایعه است.
*همایون یوسفی حوزه‌ی انتخابیه خود را از اهواز به تهران تغییر داد. احتمالا یکی از اهداف این تغییر چالش بر سر قرارگیری در لیست احزاب اصلاح‌طلب و اعتدال‌گراست. به گفته یکی از نزدیکان وی؛ یوسفی امروز بیانیه‌ای در این خصوص منتشر می‌کند.
*حجت‌الاسلام حسین رفیعی نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نشست خبری با رسانه‌ها گفت: هدف مشترک ما پیشرفت استان خوزستان است و برای رسیدن به این هدف باید از خرد جمعی استفاده کنیم.
* برخی از اعضای شورای شهر و مدیران یکی از شهرستان‌ها در شبکه‌های اجتماعی در حال تبلیغات برای پیروزی نماینده شهر هستند. همچنین مخالفان نماینده فعلی
به دنبال دو قطبی کردن فضای انتخابات و بهره‌برداری از آن هستند.
*سید امیر موسوی و حجت الاسلام علی معبودی به‌عنوان نامزدهای جبهه پایداری خوزستان در شهرستان آبادان معرفی شدند.
*اسامی نهایی داوطلبان نمایندگی تایید صلاحیت شده حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه اعلام شد.صلاحیت ۲۵ نفر در این حوزه مورد تایید قرار گرفته است.
*حجت‌الاسلام سید محمدمهدی شفیعی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اگر گفت‌وگوهای دانشجویی و نخبگانی درباره انتخابات، بتواند از سطح دانشگاه به جامعه برسد به انتخابات عمق می‌بخشد؛ دانشجویان علاوه بر حضور خود در انتخابات، با برگزاری جلسات گفت‌وگو در تعیین و انتخاب کاندیداها اثرگذار باشند.
*تمامی مراحل انتخابات در آبادان از جمله رای‌دهی و شمارش آرا به صورت کاملا الکترونیکی انجام می‌شود؛ تنها در چهار حوزه در کشور انتخابات به شکل الکترونیکی انجام می‌شود.
*به گفته دبیر ستاد انتخابات خوزستان اقلام تبلیغاتی نامزدهای باید حداکثر در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ طراحی شود و این اقلام باید با درخواست مکتوب نامزدها چاپ شوند ضمن اینکه نام، نشانی و محل چاپخانه نیز باید در تبلیغ ذکر شود.
*بنا بر اعلام هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات ۱۴۰۲، مبلغ تعرفه‌ی استفاده از امکانات تبلیغاتی دستگاه‌های اجرایی برای کاندیداهای انتخابات مجلس ۵۰ درصد کاهش یافت.