۱۰ آسیب اجتماعی اولیه کشور در خوزستان وجود دارد/ سالانه ۱۰ درصد به پرونده‌های ورودی دادگستری خوزستان افزوده می‌شود
۱۰ آسیب اجتماعی اولیه کشور در خوزستان وجود دارد/ سالانه ۱۰ درصد به پرونده‌های ورودی دادگستری خوزستان افزوده می‌شود
سالانه ۱۰ درصد به پرونده‌های ورودی دادگستری خوزستان افزوده می‌شود که برای کاهش این حجم ورود پرونده باید به سمت پیشگیری از جرایم حرکت کرد.

ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: ۱۰ آسیب اجتماعی اولیه شناسایی شده کشور در خوزستان وجود دارد به همین دلیل باید به طور جدی برای پیشگیری از وقوع این آسیب‌ها در استان ورود کرد.

به گزارش کاوش اخبار علیرضا باوی روز شنبه در نشست تشکیل مجمع خیران یاریگران زندگی ( حمایت از افراد مبتلا به اعتیاد) خوزستان در محل استانداری با ابراز گله‌مندی از دیر تشکیل شدن این مجمع در استان بیان کرد: تشکیل این مجمع می‌تواند راهی برای برگشت به زندگی معتادان باشد و جلوگیری از این آسیب در هر نقطه‌ای، منفعت است.

وی وضعیت وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی در استان‌ را نامناسب اعلام و درخواست کرد: از ظرفیت این مجمع برای پیشگیری از سایر جرایم و آسیب‌های اجتماعی موجود در استان نیز استفاده شود.

باوی با اشاره به اینکه اعتیاد پایه تمام آسیب‌های اجتماعی است تصریح کرد: سه هزار نیروی انتظامی استان در راه مقابله با اعتیاد در استان شهید شدند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان تاکید کرد: برای جلوگیری از آسیب اجتماعی در استان همه ارگان‌ها باید مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه ریشه وقوع بسیاری از جرایم از جمله سرقت و یا کودک آزاری اعتیاد است افزود: اگر به فکر مقابله با آسیب‌های اجتماعی نباشیم دیگر توان جلوگیری و مقابله با این معضل را در استان نخواهیم داشت.

باوی با اشاره به همکاری خیران با دستگاه قضای استان ادامه داد: با مشارکت این گروه، امسال ۲۰۰ پرونده قصاص نفس و قتل در استان به صلح و سازش ختم شد.

باوی گفت: سالانه ۱۰ درصد به پرونده‌های ورودی دادگستری خوزستان افزوده می‌شود که برای کاهش این حجم ورود پرونده باید به سمت پیشگیری از جرایم حرکت کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: مردم خوزستان همواره به صورت خودجوش در کارهای خیر حضور دارند و هر کاری با حضور مردم به سرانجام رسیده است.

رضا نجاتی اظهار کرد: باید شرایطی برای افراد مبتلا به اعتیاد ایجاد شود که دوباره به زندگی و بازار کار برگردند.

وی گفت: همه افراد جامعه در معرض خطر این آسیب اجتماعی قرار دارد و دشمنان نیز جوانان کشور را به عنوان آینده‌سازان، با ترویج مصرف اعتیاد مورد هدف قرار گرفته‌اند.

نجاتی با بیان اینکه خوزستان بیست و نهمین استان تشکیل دهنده مجمع خیران یاریگران زندگی است اضافه کرد: فعالیت و استمرار کار این ‌مجمع می‌تواند در برگشت به زندگی و کمک به اشتغال افراد مبتلا به اعتیاد کمک کند.

به گزارش ایرنا، بیست و نهمین مجمع یاریگران زندگی کشور با هدف کمک به اشتغال و برگشت به زندگی افراد مبتلا به اعتیاد امروز شنبه در خوزستان با حضور جمعی از خیران استان تشکیل شد.

  • منبع خبر : ایرنا