آخرین حواشی و فعالیت داوطلبان انتخابات خبرگان و مجلس در خوزستان
آخرین حواشی و فعالیت داوطلبان انتخابات خبرگان و مجلس در خوزستان
ما از بانوانی که تایید صلاحیت شدند برای مصاحبه دعوت کردیم اما آنان تمایلی برای شرکت در مصاحبه نشان ندادند.

با جدی‌تر شدن رقابت‌های انتخاباتی در استان‌ خوزستان، مرزبندی و موضع‌گیری‌های فعالان سیاسی برای حمایت از نامزدها شفاف‌تر شده است.
به گزارش کاوش اخبار به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، در حالی که فرصت ۱۵ روزه تبلیغات داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شده است، نامزدهای انتخابات مجلس باید تا سوم اسفندماه برای شروع تبلیغات رسمی صبر کنند.
به گفته‌ی سید محمد تقی شاهچراغی رییس ستاد انتخابات و معاون سیاسی وزیر کشور آخرین اقدامات برای برگزاری انتخابات در خوزستان مورد بررسی قرار گرفته است و این استان در مجموع آمادگی خوبی برای برگزاری انتخابات دارد.
*بر اساس آماری که در سامانه شفافیت آرا ثبت شده است، عملکرد ۸ نماینده‌ی‌ خوزستان از نظر تعداد غیبت و میزان مشارکت در رای‌گیری‌ها شفاف نیست.
*یکی از نامزدهای انتخابات مجلس که از شورای شهر اهواز استعفا داده تا برای انتخابات مجلس ثبت نام کند، حالا برخلاف پیش بینی‌های گذشته در نظرسنجی‌های منتشر شده در فضای مجازی با کاهش اقبال عمومی مواجه است.
*ائتلاف‌های شب انتخاباتی و شکل‌گیری جمعیت‌ها، گروه‌ها و حزب‌های خلق الساعه با عناوینی شبه مردمی همانند برهه‌های گذشته از پدیده‌های انتخابات به شمار می‌رود که البته این جمع‌های بعضا چند نفره از سرمایه‌ی اجتماعی خاصی برخوردار نیستند.
*لیست مورد حمایت جامعه مدرسین برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خوزستان اعلام شد. حجت‌الاسلام سید محمدعلی بلادیان، آیت‌الله محسن حیدری آل‌کثیر، حجت‌الاسلام حسین رفیعی، آیت‌الله سیدعلی شفیعی، آیت‌الله عباس کعبی‌نسب و حجت‌الاسلام عبدالمجید مقامی در این لیست قرار گرفتند.
*علی ساعدی رئیس شورای ائتلاف شهرستان اهواز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا جای بانوان در لیست ائتلاف نیروهای انقلابی خالی است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: ما از بانوانی که تایید صلاحیت شدند برای مصاحبه دعوت کردیم اما آنان تمایلی برای شرکت در مصاحبه نشان ندادند.
*در حالی که سخنگوی یکی از احزاب اصلاح‌طلب از احتمال ائتلاف ۴ حزب اصلاح‌طلب و ارایه لیست مشترک برای انتخابات مجلس دوازدهم خبر داده است اما هنوز کاندیداهای مورد حمایت ائتلاف اصلاح‌طلبان در خوزستان اعلام نشده است. پیش‌بینی می‌شود از بین ۶ نفر از کاندیداهای اهوازی ۳ نفر برای قرارگیری در این لیست انتخاب شوند.
* استان خوزستان دارای بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز رأی اولی است. به گفته رئیس ثبت احوال واجدان شرایط رای‌دهی شامل متولدین یازدهم اسفند ماه ۱۳۸۴ و قبل از آن هستند.
*جلسه اصلاح طلبان خوزستان با محوریت حسین زاده معاون اسبق استانداری که مقرر بود امروز پنج شنبه برای ارائه لیست در اهواز تشکیل شود، به علت غیبت برخی اعضا لغو و به فردا جمعه موکول شد.
*عبدالله افرازه شهاوند معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: فضای دانشگاهی در زمان انتخابات باید با برگزاری مناظرات و برنامه‌های مطالبه‌گری از سکوت خارج شود. وی این را هم گفت که باید برنامه‌هایی در دانشگاه با محور مناظره، نقد و مطالبه‌گری در دو هفته باقی مانده به انتخابات برگزار شود.